کد خبر: ۹۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
رزمایش بزرگ ناتو در شرق اروپا در حالی آغاز شده که 25 هزار نیروی نظامی از 22 کشور شریک و متحد این ائتلاف در آن حضور دارند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه منتشر شده در وبسایت رسمی ارتش آمریکا آمده است: رزمایش موسوم به "نگهبان شمشیر 17" بزرگترین رزمایش در منطقه دریای سیاه است که تحت امر ارتش آمریکا در منطقه اروپا و در تاسیسات آموزش نظامی "نووو سلو" در جنوب بلغارستان آغاز شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این رزمایش با حضور نیروهایی از چندین کشور شامل نیروهای زمینی و هوایی با هدف افزایش توانایی‌ها و ظرفیت‌های عملیاتی مشترک با کشورهای متحد و مشترک برگزار می‌شود.

"جان گرونسکی"، معاون فرماندهی گارد ملی آمریکا در اروپا در جریان مراسم آغازین این رزمایش گفت: با انجام این رزمایش بزرگ، ما آزادی تحرکات در سراسر اروپا را به ویژه در منطقه دریای سیاه تمرین و تقویت می‌کنیم.

وی ادامه داد: بلغارستان عضو مهم ائتلاف ناتو است و ما با یکدیگر درقالب یک ائتلاف همکاری می‌کنیم.

رزمایش امسال علاوه بر دریای سیاه در مجارستان و رومانی نیز برگزار می‌شود و تا 20 ژوئیه سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین