کد خبر: ۹۴۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷
مرتضی بانک:
معاون نهاد رئیس جمهوری گفت: مطالبه اصلی و نهادینه مردم در انتخابات 96 از مسائل اقتصادی به مسائل اجتماعی و سیاسی چرخش پیدا کرد و اقبال و گرایش به روحانی بیشتر شد.
ناطقان: مرتضی بانک شامگاه چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان اعتدالی ستادهای دکتر روحانی در استان کرمان افزود: از نظر تحلیلی اتفاقات این دوره انتخابات ریاست جمهوری متفاوت از انتخابات دوره های گذشته بود و تخریب ها به صورت سازماندهی علیه دولت در موضوعات مختلف همچون برجام، هسته ای، مسائل اقتصادی و بیکاری توسط رقیب انجام می گرفت.

وی بیان کرد: این میزان سازماندهی و تدارک و استفاده از امکانات در یک مجموعه برای مقابله و تخریب رقیب بی سابقه بود، اما دولت محکم ایستاد و مردم آگاهانه در مقابل تخریب ها پا پس نکشیدند و حتی ضعف های دولت را پوشاندند.

وی بیان کرد: طرف مقابل چنان تخریب دولت را با تکیه بر مشکلات اقتصادی آغاز کردند که باورشان شد مشکلات اقتصادی، مشکل همه مردم کشور است.

معاون نهاد رئیس جمهوری تاکید کرد: اما مردم احساس کردند ساختار دولت خلاف مسیری است که دولت های نهم و دهم با تلف کردن منابع طی کرده بود.

وی گفت: بر اساس نظرسنجی های معتبر انجام شده در ایام انتخابات، مردم از آرامش و ثبات در زندگی و اقتصاد خود رضایت داشتند و تخریب ها با شکست روبرو شد.

وی تصریح کرد: آگاهی مردم به حدی افزایش پیدا کرده است که مسائل اقتصادی را به جان خریدند تا مطالباتی مانند حقوق شهروندی، آزادی های سیاسی و اجتماعی مشروع ادامه پیدا کند.

بانک ادامه داد: آنچه موجب شد این حرکت جمعی به وجود بیاید انسجام در میان نیروهای اعتدالی و اصلاح طلب است و مردم انتظار دارند منیت ها کنار گذاشته شود و اتحاد و انسجام، لازمه ادامه فعالیت و ادامه کار دولت تا سال هزار و 400 و به ثمر رسیدن اهداف است.

وی اظهار کرد: باید رفتار مردم و چگونگی مطالبات مردم را تحلیل کنیم تا بتوانیم به درستی برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون نهاد رئیس جمهوری تصریح کرد: برای اینکه مطالبات مردم حل شود دولت باید اولین گام ها در حل مشکلات اقتصادی را بردارد و این اراده در دولت وجود دارد.

وی گفت: برجام یک تحول اساسی در سیستم اداره کشور بود و اگر اجرا نمی شد، کشور از نظر اقتصادی دچار بحران های داخلی و خارجی می شد.

بانک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: فعالیت ها و نظارت آقای هاشمی همواره راهگشای مشکلات مملکت بود و ایشان همیشه مشی اعتدالی داشتند و امروز جای خالی وی در تحرکات سیاسی کشور احساس می شود.

وی از فعالیت اعضای ستادهای اعتدالی استان کرمان در ایام انتخابات و نقش آنها در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 تقدیر کرد
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین