کد خبر: ۹۴۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
به نقل از اینهبیتت، نمونه اولیه این زیست کره کوچک بر اساس چهار عامل مهم انتقال رطوبت، نور، گرما و باد است. هوای مرطوب به صورت استراتژیک از سیستم خارج شده و آب خالص به صورت تقطیری تشکیل می‌شود.

ناطقان: به دلیل کاهش منابع آبی در نتیجه بهره‌برداری بیش از اندازه از این منابع فارغ‌التحصیل کالج سلطنتی هنر Pratik Ghosh سیستم تصفیه‌کننده قطره‌ای آب بر اساس گیاهان ارائه کرده است که روشی پایدار بوده و قابلیت تصفیه آب منزل و همزمان رشد گیاهان را دارد.

 به نقل از اینهبیتت، نمونه اولیه این زیست کره کوچک بر اساس چهار عامل مهم انتقال رطوبت، نور، گرما و باد است. هوای مرطوب به صورت استراتژیک از سیستم خارج شده و آب خالص به صورت تقطیری تشکیل می‌شود.

این گیاهان درون شیشه گنبدی شکل قرار دارند و از طریق لوله‌ها آب به سیستم افزوده شده و سپس گیاه آب را تصفیه می‌کند. نور در سیستم عمل فتوسنتز داشته و گیاه بخار آب را گرفته و در نهایت آب مقطر تشکیل می‌شود. پمپ کنترل جریان هوا نیز سرعت این روند را افزایش می دهد و سپس نمک افزوده شده آب مقطر را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کند.

این سیستم نیازمند حفاظت و مراقبت زیاد نبوده و لوله‌های سیستم مذکور میکروب‌های موجود در خاک و حشرات که دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند را متوقف می‌کنند. این سیستم اکسیژن را به محیط انتقال می‌دهد.

در حال حاضر، نمونه اولیه این سیستم بعد از 12 ساعت یک لیوان آب را فیلتر می‌کند. اما محقق این تحقیق امیدوار است با یک پوشش بر روی سقف خانه در آینده حدود 42 گالن در 12 ساعت فیلتر شود.

هدف از این تحقیق تغییر الگوی مصرف آب و استفاده از آب کثیف جمع‌آوری شده از آشپزخانه یا حتی حمام است که آب آلوده در داخل سیستم توسط گیاه تصفیه شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد.

پروژه Drop by Drop در نمایشگاه RCA 2017 در لندن ارائه شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: گیاه ، تصفیه ، اب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین