کد خبر: ۹۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
با میوه سرخی آشنا شوید که تنها در برخی از کشورهای جهان یافت می شود و به دلیل شکل عجیبش آن را میوه اژدها می نامند.
ناطقان: این میوه از میوه های محلی آمریکای جنوبی و مرکزی است و به پیتایا  (pitaya / pitahaya) معروف است. در کشورهای آسیای جنوب شرقی همچون ویتنام، تایوان، جنوب چین، جزیره اکیناوا (ژاپن)، فیلیپین و مالزی هم کشت می‌شود. میوه اژدها تنها در شب شکوفه می‌کند؛ شکوفه‌های آن بزرگ و سفید هستند و معمولاً «گل شب» یا «ملکه شب» نامیده می‌شوند.

این میوه در حال حاضر یکی از محصولات صادراتی ویتنام است.

از انجایی که این میوه ی یک کاکتوس است، برای رشد به آب کمی نیاز داره

میوه اژدها انواع مختلفی دارد، از جمله:

*پوست قرمز و مغز سفید(Hylocereus undatus)

*پوست قرمز و مغز زننده، مثلا قرمز (Hylocereus Meganlanthus)

*پوست صورتی و مغز قرمز (Hylocereus Polyrhizus)

*پوست زرد و مغز سفید  (Selenicerus megalanthus)

مزه- طبق ویکی پدیا مزه ی میوه اژدها یه چیزهایی توی مایه های کیوی و هندوانه است، با یه شیرینی ملایم.

 

فواید میوه پیتایا:

مغز میوه میتواند سفید، قرمز یا سرخابی باشد؛ که البته سرخابی اش هم درجات مختلفی داره.پیتایا ی قرمز حاوی لیکوپن است که به عنوان یک آنتی اکسیدان شناخته شده و از سرطان جلوگیری می کند -درست مثل گوجه فرنگی-

 

# پیتایا پر از ویتامین B1, B2 ,C است و میتونه اشتها رو بالا ببره.

# این میوه دارای فسفر و پتاسیم است که به استحکام استخوان ها و دندان ها کمک میکند؛ هم چنین به دلیل داشتن ویتامین B3 باعث کاهش کلسترول هم میشود.

 

در مورد به وجود اومدن این میوه افسانه ای وجود داره که توسط آسیایی ها ساخته شده(نمی دونم چه ربطی به اینا داره؟؟) طبق افسانه میوه اژدها هزاران سال قبل از نفس اژدها به وجود اومده. هنگام جنگ وقتی که اژدها با نفس اش آتش بیرون میداده آخرین چیزی که بیرون می اومده همین میوه بوده.وقتی اژدها کشته می شده میوه ها رو جمع می کردند و به نشانه ی پیروزی نزد امپراطور می بردند.

 
منبع: میزان
برچسب ها: میوه ، اژدها ، شکل عجیب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین