کد خبر: ۹۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:
وی تاکید کرد: باید تمامی تلاش را به کار برد تا انسجام بین دستگاه‌های امنیتی از بین نرود،‌ لذا اگر فردی براساس سوء نیت یا حسن ظن اقدام یا مصاحبه‌ای انجام دهد که نتیجه‌اش بروز اختلاف بین دستگاه‌های امنیتی است بداند که این اقدام ضد امنیتی خطرناک‌تر از اقدام تروریست‌ها در مجلس است
ناطقان: سیدمحسن علوی در گفت‌وگویی اظهار داشت: امنیت فعلی کشور،‌ امنیت مثال زدنی است که از لطف خداوند و تلاش،‌ همت،‌ ایثار و فداکاری و گذشت برادران عزیزمان در دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی یعنی وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران،‌ بسیج و ارتش نشات گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات با خنثی سازی قریب به ۱۳۰ تیم تروریستی مانع از اقدامات تخریبی آنها شده که البته این نتیجه تلاش، همت‌، انسجام و وحدت تمامی نهادهای امنیتی است. در این بین حادثه تروریستی در تهران به وقوع پیوست آن هم در شرایطی که پیش از آن یعنی از اردیبهشت تا زمان وقوع حادثه ۴۵ تیم تروریستی شناسایی شدند. این یعنی هجمه بسیار عظیمی توسط تروریست‌ها برنامه‌ریزی شده بود.

علوی افزود: این هجمه خاص را اینگونه می‌توان تفسیر می‌کرد که در طول دو سال گذشته ۱۰۰ تیم تروریستی شناسایی شدند،‌ اما در طول یک ماه ۴۵ تیم مورد شناسایی قرار گرفتند. در نهایت نیز حادثه تروریستی تهران با عبور و اقدام تخریبی آنها از ارتش،‌ نیروی انتظامی،‌ وزارت اطلاعات و سپاه به وقوع پیوست،‌ اما بدترین اتفاق بعد از آن حادثه تروریستی ایجاد اختلاف بین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی است.

وی تاکید کرد: باید تمامی تلاش را به کار برد تا انسجام بین دستگاه‌های امنیتی از بین نرود،‌ لذا اگر فردی براساس سوء نیت یا حسن ظن اقدام یا مصاحبه‌ای انجام دهد که نتیجه‌اش بروز اختلاف بین دستگاه‌های امنیتی است بداند که این اقدام ضد امنیتی خطرناک‌تر از اقدام تروریست‌ها در مجلس است. بر این اساس همه باید برای ماندن وحدت و انسجام با وجود دشمن مشترک تلاش کنند و این استحکام را مستحکم‌تر کرده تا همه در برابر دشمن ید واحد باشیم.

این عضو فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: البته تا الان چنین شرایطی وجود داشته. ما با کسانی که به سمت کج سلیقگی‌هایی حرکت کردند صحبت کردیم تا مبادا وارد بازی سیاسی و امنیتی شوند. همه تلاش‌ها باید همچون سابق در جهت حفظ عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم باشد.

علوی دعواهای سیاسی را برای کشور مضر دانست و گفت: بسیاری از مشکلات امروز ما نشات گرفته از این دعواهای سیاسی است. ما به عنوان اعتدالیون مخالف این دعواها هستیم و معتقدیم که باید با تعدیل نگاه همه در خط رهبری و با انقلابی‌گری در این مسیر حرکت کرده و جلوی بروز مشکلات را بگیریم.

وی اختلاف افکنی بین دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی را نشات گرفته از افراطی‌گری جناحی دانست و گفت: کسانی که می‌خواهند به دولت ضربه بزنند، توپ را در زمین وزارت اطلاعات انداختند چون این وزارتخانه در دولت قرار دارد. حال این که در این موارد باید فرا دولتی نگاه کرد،‌ گرچه وزیر اطلاعات توسط رئیس دولت انتخاب می‌شود اما این وزارتخانه دستگاه حاکمیتی است که نباید آن را در بازی‌های جناحی و سیاسی دخیل کرد چون باعث تضعیف کشور می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین