کد خبر: ۹۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
زن جوان که به همراه شوهرمادرش اقدام به اخاذی از جوان طلافروش کرده بود به دام پلیس افتاد.
ناطقان: در مورخه 25 اردیبهشت 1396 فردی با مراجعه به کلانتری 133 شهرزیبا به مأمورین اعلام کرد که توسط یک خانم جوان و مردی نزدیک به 50 ساله مورد زورگیری و اخاذی قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرارگرفت.

شاکی پرونده که فروشنده طلا در یک طلافروشی در منطقه شرق تهران است ، با حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش با خانم جوانی به نام نسرین که پیش از آن چندین بار به بهانه خرید طلا به مغازه آمده بود، آشنا شده و در ادامه با یکدیگر دوست شدیم تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی نسرین مرا جهت آشنایی با خانواده‌اش به خانه‌شان دعوت کرد.

وی ادامه داد: در مورخه 25 اردیبهشت 1396 به همراه نسرین به سمت خانه آنها در بلوار فردوس غرب رفته و وارد یک خانه شدیم اما بر خلاف انتظار هیچ‌کس داخل خانه نبود؛ هنوز دقایقی از ورود ما به داخل خانه نگذشته بود که صدای در خانه به صدا در آمد و ناگهان مردی تنومند و نزدیک 50 سال سن وارد خانه شد.

شاکی افزود: آن زمان بود که رفتار نسرین تغییر کرد و فهمیدم که قصد اخاذی از مرا دارند؛ آنها با تهدید سلاح سرد اقدام به گرفتن مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان پول نقد همراهم کرده و در ادامه چندین فقره سفته نیز از من گرفتند؛ در پایان از من فیلمبرداری کرده و تهدید کردند که اگر بر علیه آنها شکایتی نمایم، آنها فیلم‌های مرا در فضای مجازی منتشر خواهند کرد.

با توجه به اظهارات شاکی پرونده، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با شناسایی خانه مورد نظر در بلوار فردوس غرب – خیابان سازمان برنامه جنوبی به این محل رفته و در تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند که خانه متعلق به خانمی نزدیک 65 است که در تحقیقات اولیه مدعی شده بود که به تنهایی زندگی می کند.

همزمان با حضور کارآگاهان در خانه مورد نظر، کارآگاهان موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پژو 405 دارای سابقه توقیف در سیستم جامع پلیس شدند که در ادامه  تحقیقات و با شناسایی صاحب خودرو مشخص شد که خودرو متعلق به شخصی است که تحت عنوان سرقت خودرو اقدام به طرح شکایت کرده است.

مالک خودرو 405 به نشانی مورد نظر در منطقه فردوس غرب دعوت شد و در همان تحقیقات اولیه ضمن شناسایی خودرو 405 داخل پارکینگ مجتمع مسکونی عنوان داشت که سرقت خودرو توسط همسر سابقش به نام نسرین . ی ( متولد 1359 ) انجام شده و این مجتمع نیز در حقیقت محل سکونت مادر نسرین است .

در ادامه نسرین . ی توسط کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی دستگیر شد؛ اما منکر اظهارات و ادعای شاکی مبنی بر طرح دوستی و نهایتا اخاذی و سرقت از وی شد؛ در شرایطی که نسرین منکر هرگونه آشنایی خود با شاکی پرونده بود ، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی بویژه بهره گیری از تصاویر دوربین های مداربسته موفق به شناسایی تصویر نسرین در داخل مغازه طلافروشی شاکی پرونده شدند.

در شرایطی که کذب بودن اظهارات نسرین . ی برای کارآگاهان پلیس آگاهی محرز شده بود ، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و به طراحی زورگیری و اخاذی از شاکی با همدستی شوهر مادرش اعتراف کرد.

با شناسایی جعفر . س ( 50 ساله ) به عنوان همدست نسرین، دستگیری او در دستور کار قرار گرفت و نهایتا در مورخه 1 تیر 1396 در اتوبان شهید ستاری و در حالیکه قصد فرار از دست کارآگاهان را داشت، طی یک تعقیب و گریز دستگیر  شد و پس از انتقال به پایگاه دوم آگاهی و مواجهه حضوری با شاکی پرونده مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتراف صریح دومین متهم پرونده به مشارکت در اخاذی و زورگیری شاکی پرونده عنوان داشت: با توجه به اعتراف صریح متهمین، قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده صادر و تحقیقات تکمیلی از متهمین در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین