کد خبر: ۹۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی صبح روز دوشنبه با آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد مقدس دیدار کرد.
ناطقان: علی‌اکبر صالحی روز یک‌شنبه به منظور شرکت در یازدهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور به مشهد سفر کرده و در این همایش سخنرانی کرد.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش‌هایی از سخنانش در این همایش درباره برجام گفت: برجام را منصفانه ارزیابی کنیم نه آرزومندانه.

او خطاب به مخالفان برجام گفت: ان‌شاءالله ترامپ برجام را پاره کند تا بفهمیم به کجا خواهیم رسید.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه کسانی که مخالف برجام هستند بیایند و به این سوال پاسخ دهند، بیان کرد: آیا صنعت هسته‌ای کشور ملک شخصی من بوده که در مذاکرات من برای آن شخصا تعیین تکلیف کنم و هر چه آمریکایی‌ها بگویند ما بگوییم چشم، چنین طرز فکری حکومت و نظام را زیر سوال می‌برد. یعنی این نظام هیچ متولی نداشته که یک نفر مثل من برای کشور تعیین تکلیف کند؟

صالحی عنوان کرد: اگر برجام برای آمریکایی‌ها خوب است، چرا ترامپ و اسرائیل از آن ناراحت است، چرا ترامپ می‌گوید برجام بدترین قرارداد تاریخ آمریکا است،  آیا بدترین است چون صنعت هسته‌ای ما را متوقف کرده، آیا او می‌خواسته صنعت هسته‌ای ما پابرجا باشد، جواب آن را وزیر اطلاعات اسرائیل داده است، گفته شما چه کار کردید، ایران که صنعت هسته‌ای اش را دارد و اگر اراده کند در آستانه تولید سلاح هسته‌ای است.

وی با اشاره به اینکه ما ده میلیارد دلار در رابطه با صنعت هسته‌ای پروژه بستیم و کارش هم شروع شده، ادامه داد: آیا صنعت هسته‌ای وجدانا متوقف شده است، آیا نظام مسئولی ندارد که بگذارد صنعت هسته‌ای متوقف شود، آیا اشکالی داشت که بعد از برجام تولید نفت به حدود 4 میلیون بشکه برسد، اشکال دارد صادرات نفت ما به بیش از دو نیم میلیون بشکه برسد، اشکال دارد فساد در فروش نفت کنار زده شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین