کد خبر: ۹۵۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
با توجه به تداوم توفان در منطقه سیستان این هواپیما تغییر مسیر داد و ساعت 8 و هفت دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.
ناطقان: مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز شماره 1085 شرکت ماهان در مسیر تهران - زابل که به دلیل توفان و کاهش دید افقی در منطقه سیستان به سمت زاهدان تغییر مسیر داده بود به دلیل تداوم شرایط جوی لغو شد.

حمیدرضا پارسا اظهار داشت: توفان شدید و کاهش دید، مسیر پرواز تهران - زابل را تغییر داد و این هواپیما در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.

وی افزود: این پرواز ساعت 6 صبح امروز فرودگاه مهرآباد را به سمت زابل در شمال سیستان و بلوچستان ترک کرد و قرار بود ساعت هفت و 30 دقیقه وارد فرودگاه زابل شود که با توجه به توفان شدید و کاهش دید افقی موفق به فرود نشد.

وی ادامه داد: با توجه به تداوم توفان در منطقه سیستان این هواپیما تغییر مسیر داد و ساعت 8 و هفت دقیقه صبح در فرودگاه بین المللی زاهدان به زمین نشست.

مسئول روابط عمومی فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: پرواز مجدد این هواپیما از فرودگاه بین المللی زاهدان به سمت زابل با توجه به تداوم توفان لغو شد.

به گفته کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان، سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک امروز/دوشنبه/ در منطقه سیستان شامل زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال استان به 90 کیلومتر بر ساعت رسیده است.

علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش باد شدید همراه با گرد و غبار سبب کاهش شعاع دید تا 700 متر در منطقه سیستان شده است و نواحی مرکزی استان امروز بعداز ظهر شاهد افزایش گرد و غبار خواهند بود.

هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.

منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین