کد خبر: ۹۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
شبکه بانکی طی سه ماهه ابتدایی امسال در مجموع حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که تا ۷۹ هزار میلیارد تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.
ناطقان: تازه‌ترین آماری که بانک مرکزی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات منتشر کرده است، از این حکایت دارد که در مجموع حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط شبکه بانکی پرداخت شده که تا ۸.۵ درصد نسبت به پایان خردادماه سال قبل رشد دارد. بانک‌ها این حجم از تسهیلات را در قالب یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۸۲۳ فقره پرداخت کرده‌اند.

باید یادآور شد که مجموعه تسهیلات پرداختی به طور کامل نمی‌تواند تسهیلات جدید بوده و تا نیمی از آن جزو تسهیلات تمدید شده محسوب خواهد شد اما از حدود ۱۰۱ هزار میلیاردی که به عنوان پرداختی گزارش شده است، معادل ۶۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و به عبارتی ۶۵ درصد کل تسهیلات جزو پرداختی‌ها در قالب سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تا ۴.۷ درصد رشد دارد.

در بین بخش‌های اقتصادی صنعت و معدن حدود ۳۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از ۱۰۱ هزار میلیارد پرداخت شده را به خود اختصاص داده که از این رقم نیز تا ۲۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و به عبارتی ۴۳ درصد منابع جذب شده در سرمایه در گردش خرج شده است.

این را هم باید یادآور شد که سرمایه در گردشی که به بخش صنعت اختصاص یافته حدود ۴۳ درصد از کل منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش تمامی بخش‌های اقتصادی است. صنعت و معدن تسهیلات ۳۲ هزار میلیاردی خود را در قالب حدود ۵۰ هزار فقره دریافت کرده است.

اما در سایر بخش‌ها حوزه مسکن و ساختمان ۷۴۰۰ میلیارد تومان از کل منابع پرداختی ۱۰۱ هزار میلیاردی طی سه ماه را به خود اختصاص داده و از این رقم تا ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سرمایه در گردش خرج شده است.

در حوزه کشاورزی نیز ۷۱۳۰ میلیارد تومان به تعداد ۲۳۵ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده که از این رقم ۴۸۹۰ میلیارد تومان برای بخش سرمایه در گردش بوده است.

بازرگانی ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده و ۹۲۰۰ میلیارد تومان آن را به سرمایه در گردش اختصاص داده است. مجموع تسهیلات دریافتی برای ۱۶۱ هزار فقره بوده است.

اما خدمات همچنان بالاترین سطح تسهیلات را در شبکه بانکی به خود اختصاص می‌دهد. برای سه ماهه اول امسال نیز تا ۴۱ هزار میلیارد تومان از منابع ۱۰۱ میلیاردی پرداختی برای بخش خدمات بوده که در مجموع ۷۸۴ هزار فقره تسهیلات را در بر می‌گیرد. خدمات ۲۱ هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را در سرمایه در گردش خرج کرده است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: بانکها ، وام ، تسهیلات
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین