کد خبر: ۹۵۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
ترکیه همچنین مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
ناطقان: سرجان گوکدمیر معاون فرماندار دیاربکر به اتهام همکاری با گروه گولن توسط پلیس امنیت ترکیه دستگیر شد.

به نقل از وبسایت روزنامه ملیت، وی به همراه همسر خود توسط پلیس ضدترور در استان دیاربکر دستگیر شده و به اداره پلیس منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، دادستان جمهوریت ترکیه در شهر دیاربکر حکم دستگیری سرجان کوکدمیر را به اتهام همکاری با گروه گولن صادر کرده و نیروهای امنیتی ترکیه وی را در منزل شخصی اش دستگیر کرده اند.

 ترکیه همچنین مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه در سالگرد این رویداد مهم، تعداد بازداشت شدگان بعد از کودتای ١٥ جولای ٢٠١٦ این کشور را 169 هزار و 113 نفر اعلام کرد.

به گزارش رسانه های ترکیه، در یک سال گذشته 50 هزار و 510 نفر از شهروندان این کشور نیز به اتهام مشارکت در کودتا زندانی شده اند.

نخست وزیر ترکیه سه روز پیش اعلام کرد که اکنون 38 هزار و 202 نفر از متهمان کودتا از کار تعلیق و 103 هزار و 844 تن نیز اخراج شده اند و مجموع آنها 142 هزار و 46 نفر است.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین