کد خبر: ۹۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
در حالی که پیش بینی بر آن بود تا در سال 95 دولت از محل مالیات بر فروش سیگار 450 میلیارد تومان درآمد داشته باشد، تنها 330 میلیارد تومان از آن به جیب دولت واریز شده است.
ناطقان: یکی از محل های کسب درآمد دولت دریافت مالیات های مستقیم و غیر مستقیم است و در این بین دریافت مالیات بر فروش سیگار یکی از منابع دریافت مالیات غیرمستقیم دولت محسوب میشود.

در این میان آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که دولت از طریق مالیات بر فروش سیگار در 12 ماهه سال 95، بالغ بر 330 میلیارد تومان درآمد داشته است.

لازم به ذکر است که درآمد کسب شده از مالیات برفروش سیگار در حالی محقق شد که دولت مصوب کرده بود در سال 95، از این طریق 450 میلیارد تومان درآمد کسب شود که 120 میلیارد تومان آن هنوز محقق نشده است.

براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، مالیات بر فروش سیگار 0.3 درصد از مجموع مالیات های غیرمستقیم دولت را تشکیل داده و دولت مصوب کرده بود در سال 1395 از محل مالیات بر فروش سیگار 450 میلیارد تومان، درآمد برای کشور و دولت کسب شود.

گفتنی است مجموع درآمدهای کسب شده دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال گذشته، 52 هزار و 90 میلیارد تومان بوده که مصوب شده بود رقم 53 هزار و 680 میلیارد تومان باشد که بخشی از ان وصول نشده است.


سیگاری ها چقدر مالیات پرداخت کردند؟

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین