کد خبر: ۹۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
در پی ناکام ماندن تلاش کنگره آمریکا برای لغو و جایگزینی طرح بهداشت و درمان اوباماکر، خواندن یکی از توئیت‌های قدیمی دونالد ترامپ که شرح‌ حال شرایط کنونی است و لحن کنایه‌آمیزی دارد، خالی از لطف نیست.
ناطقان: به نوشته روزنامه ایندیپندنت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که سال ۲۰۱۳ یک تاجر بود، در پیامی توئیتری نوشته بود: "رهبری: هر چه رخ دهد، شما مسوولید. اگر رخ ندهد، باز هم شما مسوولید!"

خواندن توئیت دونالد ترامپ با توجه به ناتوانی حزب جمهوری‌خواه او برای تحقق وعده اصلی هفت سال گذشته که همان ملغی کردن قانون بهداشت و درمان باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا بوده، ناخوشایند است.  

رهبری سنا کار روی لایحه "ملغی و جایگزینی" این نسخه درمانی اوباما را ماه مه آغاز کرد اما نتوانست ۵۰ رای لازم برای به رای گذاشتن آن را به دست آورد. میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا دوشنبه با اعلام شکست "قانون تلفیق درمانی بهتر" گفت: متاسفانه اکنون مشخص شده که تلاش‌ها برای ملغی و جایگزینی فوری اوباماکر موفق نبوده است.

مک‌کانل بعد برای ملغی کردن اوباماکر بدون جایگزینی آن اقدام کرد اما سه تن سناتورهای جمهوری‌خواه مخالفتشان را با این طرح اعلام کردند که نهایتا مک‌کانل نتوانست کاری از پیش ببرد.

ترامپ سه‌شنبه در یک مراسمی سعی کرد تا کنگره را مقصر جلوه دهد. او در ضیافت نهار با اعضای ارتش آمریکا گفت: خیلی ناامید شدم. برای هفت سال می‌شنیدم که کنگره از "ملغی و جایگزینی" سخن می‌گفت و صدای آنها بسیار واضح و بلند بود. اما نهایتا زمانی که فرصتی برای ملغی و جایگزینی به دست آمد،‌ آنها از این فرصت استفاده نکردند.

رئیس‌جمهوری آمریکا که حین رای‌گیری در مجلس نمایندگان جزو صداهای ناطق بود، غیبت قابل توجهی در رای‌گیری سنا داشت. در روزهای گذشته که جمهوری‌خواهان سنا برای جلب حمایت قانونگذاران برای این لایحه تقلا می‌کردند، ترامپ مشغول بازی گلف بود و در مسابقات زنان در کلوب خودش حاضر شد. او روز دوشنبه هم به نمایشگاه محصولات "ساخت آمریکا" رفت و پشت فرمان یک ماشین آتش‌نشانی نشست و وانمود کرد که یک آتش‌نشان است!

دونالد ترامپ ظاهرا از شنیدن خبر شکست لایحه در سنا جا خورده است. او چند ساعت قبل از آن خطاب به سناتورهای جمهوری‌خواه گفته بود که اگر آنها این لایحه را تصویب نکنند "احمق" به نظر می‌رسند. با این وجود رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه با ارزیابی شکست لایحه بهداشت و درمان در سنای کشورش ظاهرا مشغول برنامه جدیدی شده است.

او گفت: بگذارید اوباماکر شکست بخورد. اینطوری بسیار ساده‌تر خواهد بود... این طرح مال ما نیست. مال من نیست. به شما می‌گویم که این طرح به جمهوری‌خواهان هم تعلق ندارد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین