کد خبر: ۹۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰
یک مقام مسئول گفت:براساس آخرین آمار وزارت بهداشت از 80 نفری که مبتلا به بیماری تب کریمه شدند 5 نفر آنها جان خود را از دست دادند.
ناطقان: کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس آخرین آمار وزارت بهداشت از 80 نفری که مبتلا به بیماری شدند 5 نفر آنها جان خود را از دست دادند.

به گفته وی تا کنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در پایتخت گزارش نشده است.

امیری با اشاره به اینکه شیوع بیماری در این فصل با فعالیت کنه ها افزایش می یابد، گفت: در فصول دیگر به ندرت این بیماری مشاهده می شود اما تا پایان فصل تابستان پیش بینی می شود که موارد دیگری نیز اضافه شود.

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی از دامداران خواست که نکات ایمنی را رعایت نمایند، افزود: براین اساس دامداران از تماس مستقیم با بدن دام و کشتار غیر مجاز پرهیز نمایند.

وی با اشاره به اینکه با خرید گوشت از مراکز مجاز جای هیچ گونه نگرانی نیست، تصریح کرد: افراد تنها در مصرف جگرخام احتیاط نمایند به طوریکه به سبب احتمال ویروس بیشتر هنگام خرد کردن از دستکش استفاده نمایند ضمن آنکه از مصرف کبابی و نیمه خام آن امتناع نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین