کد خبر: ۹۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۱
رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با یادآوری اینکه بیشترین تخلفات ثبت شده در سه ماه نخست امسال در آزادراه قزوین ـ زنجان به ثبت رسیده است، گفت: اوج تخلفات رانندگی از نیمه شب تا ساعت 5 صبح روی می‌دهد.
ناطقان: رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با یادآوری اینکه بیشترین تخلفات ثبت شده در سه ماه نخست امسال در آزادراه قزوین ـ زنجان به ثبت رسیده است، گفت: اوج تخلفات رانندگی از نیمه شب تا ساعت 5 صبح روی می‌دهد.

 محمد امینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال 26 میلیون و 829 هزار تردد در محورهای استان زنجان به ثبت رسیده است که 22درصد مربوط به خودورهای سنگین است، تصریح کرد: از کل ترددهای صورت گرفته در جاده‌های استان در سه ماهه نخست پارسال 18 هزار و 600 مورد تخلف به ثبت رسیده است که از دیدگاه آماری 5 درصد با تخلف سرعت غیرمجاز، یک درصد سبقت غیرمجاز و 11 درصد با فاصله طولی غیرمجاز همراه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین سرعت ثبت ‌شده در محورهای استان زنجان نیز مربوط به یک دستگاه هیوندای جنسیس است که سرعت غیرمجاز 204 کیلومتر بر ساعت داشت، در حالی ‌که سرعت مجاز در آن محور ١٢٠ کیلومتر است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی وقوع تصادفات جاده‌ای، تخلف سرعت غیرمجاز است، اظهار کرد: ساعت اوج ترافیک در مجموع محورهای استان بین ساعات 17 تا 20 است و اوج تخلف سرعت غیرمجاز نیز در ساعات بعد از نیمه شب تا 5 صبح اتفاق می‌افتد که این مسئله با میزان تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در این بازه زمانی نسبت کاملا مستقیمی دارد.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به آمار بالای تخلفات در محورهای مواصلاتی استان زنجان، ادامه داد: طبق آمارهایی که به صورت آنلاین از سامانه تردد شماری احصا می‌شود، در محورهای استان زنجان تا سال گذشته سرعت غیرمجاز بسیار شایع بوده است، به طوری که جاده‌های استان زنجان جزو چهار استان اول در تخلف سرعت غیرمجاز بودند و معمولا 17 تا 20 درصد ترددها همراه با سرعت غیرمجاز صورت می‌گرفت و این تعداد، رانندگی و مسافرت بقیه را هم با مشکل مواجه می‌کردند.

وی ادامه داد: وقتی راننده در استان‌های تهران، البرز و قزوین با ترافیک رانندگی کرده بود با رسیدن به محورهای خلوت استان زنجان اقدام به رانندگی با سرعت غیرمجاز می‌کرد اما با نصب و راه‌اندازی سامانه‌های جدید در سال‌جاری در آزادراه‌های استان زنجان، درصد تخلف سرعت غیرمجاز کاهش چشم‌گیری پیدا کرده‌ که به تبع آن شاهد کاهش میزان تصادفات هستیم.

امینی تاکید کرد: با توجه به اینکه خواب‌آلودگی، خطر تصادفات رانندگی را تا 10 درصد افزایش می‌دهد و اوج این خواب‌آلودگی از ساعت 24 شروع می‌شود و تا ساعت پنج صبح ادامه می‌یابد، بنابراین بهتر است رانندگان و افرادی که قصد سفر دارند تا حد امکان در این ساعات رانندگی نکنند.
منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین