کد خبر: ۹۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
رییس انجمن صنایع غذایی در خصوص مشکلات استفاده مواد پلاستیکی در حمل مواد غذایی توضیحاتی را بیان کرد.
ناطقان: محمدحسين عزيزی رئیس انجمن صنایع غذایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار كرد: استفاده از مواد پلاستيكی و نايلون زندگی های فردی و اجتماعی افراد را دچار مشكلات متعددی می كند و سلامت آنها را به خطر می اندازد.

وی بيان كرد: پلاستيك و نايلون ها همگی از مواد نفتی و پتروشیمی درست شده اند و همين موضوع در هنگام حمل مواد غذايی خيلی داغ يا خيلی سرد باعث بروز مشكلات زيادی در سلامتی مواد داخل نايلون می شود و اين نايلكس ها فعل و انفعالات شيميایی  ایجاد می کند.

عزیزی عنوان کرد: بند 13 سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست بر این موضوع تاکید دارد که باید هر چه سریعتر نسبت به حذف مواد و کیسه های پلاستیکی به خصوص ظروف فومی که بسیار مضر هستند، اقدام شود و در این راستا فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی گفت: یکی از عادات غلط ما این است که نان داغ با حرارت بالا را در این کیسه‌های پلاستیکی قرار می‌دهیم در حالی که این کار  بسیار  اشتباه است و باید نان را در کیسه‌های با الیاف گیاهی قرار داد تا کیفیت نان حفظ شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین