کد خبر: ۹۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
معاون وزیر ارشاد:
حسینی اظهار کرد: آدم‌ها و مؤسسات بسیاری از مجموعه فرهنگ برخوردار می‌شوند ولی بسیاری از این‌ها نه پاسخگو هستند نه طرح و نه گزارش کار می‌دهند، تنها مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی که پاسخگوست.
ناطقان: هادی حسینی عصر دیروز در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر تویسرکان با اشاره به اینکه خانواده فرهنگ، سازنده فرهنگ جامعه برای نسل بعدی است، در خصوص بیمه خبرنگاران اظهار کرد: وقتی که برنامه بیمه خبرنگاران مطرح شد یکسری خاله خان‌باجی یعنی پدرزن، عمه، دایی و... همه اصحاب رسانه شدند!

وی تصریح کرد: فضا در این عرصه در همه بخش‌ها روشن و شفاف‌ است ما امیدواریم اشکالاتی که هست را بتوانیم برطرف کنیم؛ البته این کار را در بحث‌های دیگر الگو قرار دادیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ را مقوله عام دانست و بیان کرد: گفته می‌شود حدود 400 دستگاه و سازمان در سطح کشور به خودشان حق دخالت در حوزه فرهنگ را می‌دهند؛ البته این جدای همه ما که در حوزه‌های مختلف نظر می‌دهیم، می‌شود.

حسینی اظهار کرد: آدم‌ها و مؤسسات بسیاری از مجموعه فرهنگ برخوردار می‌شوند ولی بسیاری از این‌ها نه پاسخگو هستند نه طرح و نه گزارش کار می‌دهند، تنها مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی که پاسخگوست.

وی با تاکید بر اینکه این موضوع باید به نحوی در مسیر اصلاح شود اضافه کرد: این‌ها باید در پایان سال هم کارنامه و هم برنامه داشته باشند این دو مهم سبب می‌شود که ما بدانیم اعتباراتی که مجلس شورای اسلامی برای حوزه فرهنگ می‌گذارد کجا و چرا هزینه می‌شود.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه به هیچ وجه قصد انجام کار سیاسی در حوزه فرهنگی را نداریم تصریح کرد: سیاست ما ورود به عرصه سیاسی نیست؛ به عبارتی معتقد هستیم که عرصه فرهنگ میدان بازی عناصر سیاسی نیست چراکه هر کدام جای خود را دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ما اجازه بازی به عناصر سیاسی بدهیم، مطمئن باشید فرهنگ آسیب می‌بیند گفت: عرصه فرهنگ آنجایی که نظام جمهوری اسلامی و دولت برایش در نظر گرفته که فرهنگ را پشتیبانی کند نباید وارد میدان سیاسی شود، بنابراین ممکن است در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه نگاه‌ها سیاسی باشد؛ اما همه به داشتن برنامه و کارنامه مکلف هستند.

حسینی با اشاره به اینکه برای نخستین بار برای تک تک معاونت‌های وزراتخانه گروهی تحت عنوان گروه برنامه‌ریزی در وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل دادیم متذکر شد: همه این‌ها مکلف شدند کف 20 درصد کل بودجه‌هایشان را در سطوح استانی و شهرستانی توزیع کنند، سال گذشته این امر به صورت آزمایشی اجرایی شده و امسال هم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه معاونت‌های وزارتخانه بر این اساس ارزشیابی می‌شوند خاطرنشان کرد: یکی از ملاک‌های وزیر در ارزشیابی معاونت‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی میزان حمایت استان‌ها و شهرستان‌های این معاونت‌هاست.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در این ارزشیابی، سطوح ارزشیابی برای مدیران و رؤسای ادارات شهرستان را تا سطح ادارات شهرستان را تنظیم کرده و وارد می‌شویم، براساس این ارزیابی ممکن است مدیر بماند یا برود، به عنوان مثال دیگر اینکه کسی بگوید نگرش چپ یا راست بوده را نداریم.

حسینی با اشاره به اینکه ما از چالش پرهیز می‌کنیم که فرهنگ آسیب نبیند بیان کرد: یکی از بحث‌هایی که سال‌های گذشته مطرح شد همین موسیقی‌هایی بود که در شهرستان‌ها برگزار می‌شد بعضی‌ها به اسم کنسرت حساس بودند؛ لذا دیگر از لفظ کنسرت استفاده نمی‌کنیم و جاهایی که مخالفت جدی است این برنامه را برگزار نمی‌کنیم؛ البته برگزار نشده امسال یک درصد است که ما این یک درصد را فدای 99 درصد نمی‌کنیم.

وی از تدوین اطلس فرهنگی برای کشور یعنی آمایش فرهنگی کشور خبر داد و تاکید کرد: در این برنامه ظرفیت‌های هر استان و شهری در حال بررسی است و مطالعات جدیداً در سطح کل کشور در سطوح مختلف آغاز شده است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین