کد خبر: ۹۵۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰
مجموعه‌ای از فروشندگان دوره‌گرد دارو در کشور هائیتی وجود دارند که دارو‌های مختلف را در سطل چیده و زیر آفتاب سوزان در خیابان‌های شهر‌های این کشور به راه می‌افتند.
ناطقان: مجموعه‌ای از فروشندگان دوره‌گرد دارو در کشور هائیتی وجود دارند که داروهای مختلف را در سطل‌ چیده و زیر آفتاب سوزان در خیابان‌های شهرهای این کشور به راه‌ می‌افتند به این امید که بیماری یافته و دارویی به او بفروشند. مردم محلی به این فروشندگان دارو، داروخانه‌های دوره‌گرد می‌گویند.

کشور هائیتی فقیرترین کشور جهان است که تقریبا هیچ خدماتی به شهروندان خود ارائه نمی‌دهد و مردم این کشور از اساسی‌ترین و ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی نیز محروم‌اند.

نبود خدمات بهداشتی بازار پزشکان و داروخانه‌های دوره‌گرد را رونق داده است. علیرغم اینکه فروش غیرقانونی دارو به این شکل، در هائیتی ممنوع است، لیکن نبود سیستم‌های نظارتی سبب شده با افزایش این فروشندگان دوره‌گرد، مردم کشور با مشکلات جدی در زمینه سلامت مواجه شوند.

تجویز اشتباه، داروهای فاسد و تاریخ مصرف گذشته، دستورالعمل اشتباه برای مصرف، مشکلات ناشی از تداخلات دارویی و همچنین نبود سیستم‌های نظارتی جان بسیاری از بیماران هائیتی را که از داروهای این فروشندگان دوره‌گرد مصرف کرده‌اند، گرفته است.

داروخانه‌های سیار در هائیتی+عکس


هائیتی کشوری در جزیره هیسپانیولا در دریای کارائیب است که حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد. براساس آماری که پایگاه اینترنتی آلمانی زبان finanzen100.de منتشر کرده، درآمد بیش از 80 درصد مردم هائیتی کمتر از 2 دلار در روز است و نیمی از مردم این کشور درآمدی کمتر از یک دلار در روز دارند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین