کد خبر: ۹۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
مردم تیمور شرقی امروز (شنبه) در انتخابات پارلمانی شرکت کردند. این نوپاترین دموکراسی آسیا، 15 سال بعد از استقلال از اندونزی با چالش‌های اقتصادی مبارزه می‌کند.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتظار می‌رود حدود 760 هزار واجد شرایط، رای خود را برای انتخاب کاندیداها از 21 حزب در اولین انتخابات پارلمانی بعد از خروج صلح‌بانان سازمان ملل از این کشور در سال 2012، به صندوق بیندازند.

این رای‌گیری در زمان چالش برانگیزی رخ داده است. همزمان با تلاش دولت تیمور شرقی برای حل مناقشه طولانی مدت با استرالیا بر سر میدان‌های انرژی درآمدزا، ذخایر مهم نفتی این کشور در حال اتمام است.

علی رغم ترس از بروز خشونت، هیچ گزارشی از ناآرامی پیش از انتخابات نشد.

پارلمان انتخابی، نخست وزیر این مستعمره سابق پرتغال را تعیین خواهد کرد.

این نخست وزیر توسط حزب برنده یا ائتلاف احزاب در پارلمان جهت نظارت بر کار دولت انتخاب می‌شود. نخست وزیر با نفوذترین چهره سیاسی در این کشور است.

مردم تیمور شرقی در مارس گذشته به "فرانسیسکو گوترش"رییس جمهوری جدید رای دادند. ریاست جمهوری یک سمت کاملا تشریفاتی در این کشور است اما می‌تواند به حفظ صلح میان سیاست مداران مخالف کمک کند.

تیمور شرقی با مشکلات زیادی روبرو است. نیمی از جمعیت این کشور در فقر زندگی می‌کنند و دولت وقت برای بهبود زندگی 1.2 میلیون تن در تلاش است.

رای گیری در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی تمام شد و نتایج اولیه در غروب امروز اعلام می‌شود. اگرچه نتایج رسمی در اوایل ماه اوت اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین