کد خبر: ۹۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰
به بررسی عملیات و فعالیتهای مربوط به چگونگی انجام هزینه‌های دولت‌ها، روشهای جمع آوری در آمدو نحوه اداره وجوه و منابع مالی مالیه عمومی گفته می شود.
ناطقان: مالیه عمومی بررسی عملیات و فعالیتهای مربوط به چگونگی انجام هزینه‌های دولت‌، روشهای جمع آوری در آمدها و نحوه اداره وجوه و منابع مالی است.

یکی از موضوعاتی که مرز بیان اقتصاد و سیاست است، موضوع مالیه عمومی بوده و معادل اصطلاح انگلیسی مالیه است که در معنای تدارک مالی بکار گرفته می‌شود

که در آن رابطه با یک فرد یا خانوار، یک بنگاه و یا یک جامعه و یا در سطح بین‌المللی مورد استفاده قرار دارد. برخی از صاحب نظران اعتقاد دارند که مالیه عمومی بررسی عملیات و فعالیت‌های مربوط به چگونگی انجام هزینه‌های دولت ها، روشهای جمع آوری درآمدها و چگونگی نحوه اداره وجوه و منابع مالی است.

یکی از مسائلی که فکر اقتصاددانان را بخود مشغول می کنید و در تمامی کشورهای جهان، چه کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه موضوع داغ روز است تحت عنوان مالیه عمومی است.

دلیل اهمیت آن را می‌توان گسترش روز افزون وظایف دولت ها، گسترش نیازهای ملت‌ها و منابع محدود در حال کاهش کشور خلاصه کرد. و این باعث علم جدیدی بنام علم مالیه عمومی گردید.

بیش از هرچیز، شناخت دولت و نقش دولت‌ها لازم و ضروری است وعوامل متعددی، ماهیت و اندازه مالیه عمومی در هر جامعه را تبیین می نماید که شامل درجه و میزان حضور دولت در جامعه، درجه توسعه و پیچیدگی اقتصاد جامعه، بینش و نگرش حاکم بر جامعه و شرایط خاص است.

در تکامل جوامع بشری حضور جوامع بشری حضور دولتها چه از نظر کمی و کیفی در زمینه مسائل مختلف و اقتصادی و اجتماعی بطور مداوم افزایش یافته و این افزایش حضور طبیعتاً به افزایش اهمیت مالیه عمومی منجر شده است.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین