کد خبر: ۹۵۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
تهیه‌کننده قاتل اهلی گفت: خطر هجوم فرهنگی رسانه‌های ماهواره‌ای و غربی بیش از پیش احساس می‌شود. این روزها بیشترین وقت و زمان مردم ایران در شبکه‌های مجازی می‌گذرد.
ناطقان: منصور لشکری قوچانی تهیه کننده سینما که به زودی فیلم "قاتل اهلی" را در چرخه اکران خواهد داشت، درخصوص وضعیت اکران در سینمای ایران گفت: همه به این سمت رفته‌اند که مخاطب صرفاً در سینما بخندد و لذت ببرد اما از نظر من سینمای این روزها به شدت نیازمند تفکر و اندیشه است.

وی در ادامه درباره آمار واقعی مخاطبان سینما افزود: در حال حاضر صحبت از فروش میلیاردی سینما است اما واقعیت با آمارهایی که می‌دهند بسیار متفاوت است. این ارقام نجومی با توجه به قیمت بلیت سینما نشان می‌دهد که سینمای ایران همچنان از لحاظ مخاطب فقیر است.

تهیه‌کننده فیلم "امپراتور در شهر" آمار مخاطب سینما را بسیار پایین دانست و ادامه داد: به فرض مثال اگر فیلمی در سینما ایران بیست میلیارد تومان بفروشد یعنی تنها 200 هزار نفر مخاطب داشته و این میزان در مقایسه با جمعیت کشور بسیار کوچک و ناچیز است. این یعنی زیر پنج درصد از مردم ما به سینما می‌روند پس نباید انتظار داشت که سینمای امروز در فرهنگ‌سازی ما اثر‌گذار باشد.

وی با تاکید بر هجوم رسانه‌های خارجی و معاند تصریح کرد: وقتی چنین آمار کمی از مردم به سینما می‌روند، خطر هجوم فرهنگی رسانه‌های ماهواره‌ای و غربی بیش از پیش احساس می‌شود. این روزها بیشترین وقت و زمان مردم ایران در شبکه‌هی مجازی می‌گذرد. مسئولین ما اگر این مساله را قبول کنند می‌توانند با برنامه‌ریزی درست کشور را از خطری که بیش از همه جوانان را تهدید می‌کند برهانند.

لشکری قوچانی با اشاره رکود سینما خاطرنشان کرد: ما باید در سینما فضای تعاملی ایجاد کنیم و یک جانبه به حذف برخی از آثار دست نزنیم. در حال حاضر سینمای ایران دچار رکود عظیمی شده و این فروش‌های میلیاردی هم چیزی را عوض نمی‌کند. این روزها می‌شود مردم را به سینمای واقعی علاقه‌مند کرد. مردم ما امروز دوست ندارند به هر دلیلی فیلم اجتماعی ببینند و به هر طریقی از این نوع سینما دور شده‌اند و همین عاملی شده تا بازار برخی دیگر از فیلم‌ها داغ شود. امیدوارم وزارت ارشاد بستر مناسبی را تهیه کند تا همه ژانرها با عدالت بتوانند در چرخه اکران حضور داشته باشند و همه چیز سینما به آثار کمدی خلاصه نشود.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین