کد خبر: ۹۵۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی هشدار داد: چنانچه دریاچه ارومیه احیا نشود، بیش از ۱۴ میلیون نفر جانشان در خطر خواهد بود و انواع بیماری ها آنها را تهدید می کند.
ناطقان: همایش احیای دریاچه ارومیه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب، معاون عمرانی فرماندار، بخشداران مرکزی، باروق و مرحمت آباد شهرستان میاندوآب و جمع کثیری از مسئولان شهرستان و کلیه شوراها و دهیاران میاندوآب و بخشهای تابعه در محل سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان میاندوآب برگزار شد.


جعفری مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این همایش گفت: میاندوآب نقش مهمی در احیای دریاچه ارومیه دارد و در این زمینه لازم است تا دهیاران، شوراها و همه اقشار مختلف مردم برای فرهنگ سازی در راستای پیشبرد برنامه های احیای دریاچه ارومیه تلاش کنند.



وی افزود: خشک شدن دریاچه ارومیه تنها مربوط به دولت ها نیست و تغییر اقلیم، خشکسالی، افزایش مصرف آب، عامل انسانی و کاهش بارندگی ها از جمله دلایل خشک شدن دریاچه است.

جعفری ادامه داد: روزگاری دریاچه ارومیه، طغیان می کرد و شاید هیچ کس باور نمی کرد که روزی ۹۵ دریاچه ارومیه خشک شود، چنانچه دریاچه ارومیه احیا نشود، بیش از ۱۴ میلیون نفر جانشان در خطر خواهد بود و انواع بیماری ها آنها را تهدید می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی، تصریح کرد: کشاورزان و همه اقشار مختلف مردم باید به نقش خود در مقابله با این بحران عمل کرده و احساس مسئولیت کنند.

وی گفت: هر ساله باید به طور میانگین هشت درصد از مصرف آب کشاورزی را کاهش دهیم تا در برنامه پنج ساله، مصرف آب را ۴۰ درصد کاهش دهیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین