کد خبر: ۹۵۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
آیت الله مجتهدی(ره): حقیقت شقاوت این است که عمل آخری انسان گناه باشد.
ناطقان: امام علی (ع)می فرماید:به درستی که حقیقت خوشبختی این است که کار انسان به سعادت ختم شود و بدبختی حقیقی این است که کار آدمی به بدبختی و شقاوت ختم شود.

آیت الله مجتهدی تهرانی در شرح این حدیث می گوید:روایت دارد که حقیقت شقاوت این است که عمل آخری انسان گناه باشد و حقیقت سعادت این است که عمل انتهایی انسان عبادت باشد.مثلا در حال خواندن نماز شب فوت کند.در راه مشهد و کربلا بمیرد.حاج آقا اطمینان از دوستان ما رفته بود در خانه کسی تا قباله ازدواج بگیرد که برای دختر آن خانواده جهاز تهیه کند در همان جا سکته کرد و مرد.

ایشان در ادامه می گوید:من کسی را می شناسم که در نماز شب دعوت حق را لبیک گفتند.شیخ ولی الله در حال خواندن سوره الرحمن بود که فوت کرد.این حقیقت سعادت است.همیشه بعداز نمازهایتان از خدا بخواهید که عمل آخرتان خیر باشد.لذا این دعا را زیاد بخوانید که خدایا عاقبت ما را ختم به خیر بگردان

منبع:کتاب احسن الحدیث، ص150


نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین