کد خبر: ۹۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
پس از سقوط شهرستان «کوهستان» (لولاش) در ولایت فاریاب در شمال افغانستان، ۱۳۰ پلیس به طالبان تسلیم شدند.
ناطقان: در پی تشدید حملات طالبان به ولایت فاریاب در شمال افغانستان و سقوط روز گذشته شهرستان کوهستان در این ولایت، دستکم ۱۳۰ پلیس به این گروه تسلیم شده‌اند.

«عبدالکریم یورش» سخنگوی پلیس فاریاب به سلام‌وطندار گفته که ۲۰۰ پلیس افغان در «قلعه خیرآباد» شهرستان کوهستان در محاصره طالبان قرار دارند.

وی همچنین تسلیم شدن ۱۳۰ پلیس به طالبان را نیز تایید کرد.

طالبان در بیانیه‌ای گفته‌اند که تلاش‌های این گروه برای تسلیم شدن نظامیان افغان ادامه دارد.

طالبان دو روز قبل با حمله به شهرستان‌های «بلچراغ» و «دولت آباد» ولایت فاریاب در شمال افغانستان ۱۲ روستا و هفت پاسگاه پلیس را تصرف کرد.

گفته می‌شد که هفته گذشته، «باتور دوستم» پسر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان نیز در باره وخیم شدن اوضاع امنیتی ولایت فاریاب با «تاج محمد جاهد» وزیر کشور افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرده است.

«عبدالجمیل صدیقی» فرماندار شهرستان «قیصار» در ولایت فاریاب نیز هفته گذشته گفته بود که حملات طالبان به پاسگاه‌های این شهرستان تشدید شده است.

یک منبع محلی نیز گفته بود که در حمله طالبان به پاسگاه «قزل قلعه» در منطقه «چیچکتو» هفت پلیس کشته شده‌اند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین