کد خبر: ۹۵۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
برنج یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در بسیاری از کشورها از جمله ایران است. آب برنج خواص درمانی بسیار زیادی دارد که ما به راحتی آن را دور می‌ریزیم!
ناطقان: تنها چیزی که برای این نوشیدنی مقوی احتیاج دارید، برنج است. برنج را در ظرفی ریخته و آب کافی بر روی آن بریزید. درست همان کاری که برای تهیه پلو انجام می‌دهید. زمانی که برنج آماده شد، آن را از داخل صافی عبور داده و آب برنج را در ظرفی جداگانه بریزید.
 
یک لیوان آب برنج مزایای زیادی برای سلامتی دارد.
 
جلوگیری از آلزایمر
گرچه این مورد هنوز از نظر علمی کاملا به اثبات نرسیده است، اما آثار مثبت آب برنج در جلوگیری از آلزایمر مشاهده شده است.
 
بهترین درمان برای تب
آب برنج می‌تواند به عنوان درمان طبیعی تب در نظر گرفته شود. تب موجب کاهش آب بدن و استفراغ می‌شود. آب برنج می‌تواند از هر دو مشکل جلوگیری کند. این نوشیدنی جادویی همچنین مواد مغذی را به بدن برگردانده و فرآیند بهبود را سرعت می‌بخشد.
 
جلوگیری از یبوست
آب برنج سرشار از فیبر است و شکم را روان می‌کند. نشاسته موجود در برنج به رشد باکتری‌های موثر در معده کمک می‌کند.
 
جلوگیری از دهیدراته شدن بدن
آب برنج در تابستان بیشتر برای بدن کارایی دارد. بدن به خاطر گرما بیش از حد تعریق می‌کند و مصرف آب برنج از دهیدراته شدن بدن کمک می‌کند.
 
درمان اسهال
آب برنج در درمان اسهال در بزرگسالان و خردسالان کارایی دارد. نوزادان بیشتر مساعد ابتلا به انواع عفونت‌ها و بیماری‌ها هستند. مصرف آب برنج به دلیل تنظیم بدن می‌تواند مانع اسهال شود.

منبع انرژی
آب برنج سرشار از کربوهیدرات است  و می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. آب برنج همچنین می‌تواند خستگی شما را از بین ببرد. توصیه می‌شود هر روز صبح یک لیوان آب برنج بنوشید.
 
محافظت در برابر نور خورشید
اوریزانول موجود در آب برنج می‌تواند از شما در برابر نور فرابنفش خورشید محافظت کند.
 
جلوگیری از سرطان
مصرف مداوم آب برنج به دلیل خواص فوق‌العاده‌ای که دارد می‌تواند شما را در برابر انواع سرطان بیمه کند. رمز موفقیت آن نیز در مواد موجود در آب برنج است. بنابراین سعی کنید به جای دور ریختن آب برنج، آن را بنوشید!
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین