کد خبر: ۹۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
ولایتی:
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران نشان داده که نسبت به مساله امنیت حجاج خود خیلی حساس است و امیدواریم که عربستان سعودی هم نسبت به مسئولیت هایی که دارد حساس تر باشد.
ناطقان: «علی اکبر ولایتی» در حاشیه دیدار با «جوناس برینگ لیسبرگ» معاون وزیر امور خارجه دانمارک در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب ابراز اطمینان کرد که مقاومت مردم یمن نتیجه خواهد داد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مصائبی که مردم یمن دارند، گفت: آنان محاصره هستند و دچار کمبود دارویی و غذایی و تحت بمباران شبانه روزی عربستان سعودی بدون هیچ دلیل قانع کننده ای قرار دارند.

وی از این که سازمان های بین المللی به وظایف خود در رابطه با مردم یمن عمل نمی کنند، ابراز تاسف کرد و افزود:عربستان نمی تواند تا ابد به این روش ادامه دهد.

*حفظ سلامت، امنیت و احترام حجاج ما جزو شروط اصلی ما است
ولایتی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر از طرف عربستان نسبت به حجاج ایرانی تخطی صورت گیرد واکنش ایران چه خواهد بود؟ گفت: ما بسیار امیدواریم و از این موضوع قویا دفاع می کنیم که حجاج ما در امنیت کامل بوده و احترام آنها محفوظ باشد تا بتوانند اعمال خود را محترمانه و بدون هر گونه فشاری انجام دهند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بدون تردید در توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان سلامت، امنیت و احترامات حجاج ما جزو شروط اصلی ما بوده است. این وظیفه سنگین اسلامی حکومتی است که تولیت حرمین شریفین را بر عهده دارد.

ولایتی با تاکید بر اینکه حفظ امنیت حرمین شریفین و حجاج جزو وظایف اصلی عربستان است، خاطرنشان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم، تا به حال مشکلی پیش نیامده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ایران نشان داده که نسبت به مساله امنیت حجاج خود خیلی حساس است و امیدواریم که عربستان سعودی هم نسبت به مسئولیت هایی که دارد حساس تر باشد و در رابطه با سیاست هایی که اتخاذ می کند به خصوص در مورد برخی دخالت هایی که در بعضی کشورهای عربی مثل یمن می کند، بازنگری کند.

**وزیر امور خارجه دانمارک آبان ماه به تهران سفر می کند
ولایتی همچنین مذاکره خود با معاون وزیر امور خارجه دانمارک را خوب توصیف کرد و افزود: رابطه ما نیز بسیار قدیمی و مثبت است و در بین کشورهای اروپایی مواضع دانمارک نسبتا خوب است و نگاه آنها به منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا بسیار مایل به تبادلات اطلاعات و همکاری با ایران است و در بیشتر موارد اشتراک دیدگاه داریم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرف دانمارکی هم بر حفظ تمامیت ارضی کشورهای منطقه به خصوص یمن، سوریه و عراق و همچنین حل و فصل سیاسی بحران های منطقه تاکید داشت.

ولایتی از سفر وزیر خارجه دانمارک در نوامبر آینده (آبان ماه) به ایران خبر داد و گفت: این رفت و آمد ها نشانه خوبی از توسعه روابط میان دو کشور است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین