کد خبر: ۹۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
فرمانده انتظامی شهرستان بندرعباس از دستگیری 6 باجگیر مأمورنما که از اتباع بیگانه اخاذی می‌کردند، خبر داد.
ناطقان: سرهنگ محمد اسماعيل مشايخ با اعلام این خبر بیان کرد: در پي كسب خبری و تماس‌های مكرر مبني براينكه تعدادي افراد در پوشش مأمور و سو استفاده از مقام و مسئولان انتظامي شهرستان بندرعباس از اتباع بیگانه اخاذی می‌کنند، بلافاصله موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وي افزود: مأموران با گسترش چتر اطلاعاتی و تشکیل تیم ویژه با به دست آوردن سرنخ‌هایی مطلع شدند تعدادی افراد با سوءاستفاده از نام و عنوان مأموران و مسئولان انتظامی شهرستان اقدام به اخاذی از افاغنه کرده و با تهدید توقیف خودرو و انتقال آن به پارکینگ و همچنین جهت اقامت، از آن‌ها باج‌گیری می‌کنند.

سرهنگ مشايخ با اشاره به اینکه این اقدام باعث جو بدبینی علیه مأموران و ناجا شده بود، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته 6 نفر در این زمینه شناسایی که پس از اخذ مجوز قضائی در یک عملیات اطلاعاتی و غافلگیرانه هر 6 نفر دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.

فرمانده انتظامی بندرعباس تصریح کرد: متهمان در تحقیقات اولیه منکر هرگونه بزه انتسابی بودند که درنهایت پس از مواجهه حضوری و ارائه مدارک و مستندات لب به اعتراف گشوده و به بزه انتسابی اعتراف کردند.

این مسئول انتظامی تأکید کرد: تاکنون 18 نفر از اتباع بیگانه که توسط این افراد از آنان اخاذی شده بود شناسایی شدند و متهمان در آخرین جرم ارتکابی معترف شدند که از یک نوجوان 15 ساله به بهانه صدور کارت اقامت تقاضای 150 میلیون ریال وجه نقد کرده بودند. 

‌فرمانده انتظامي شهرستان بندرعباس بابیان اينکه تحقيق از متهمان جهت کشف ساير اخاذی‌های احتمالي ادامه دارد، اظهار کرد: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای پيشگيرانه هرگونه موارد مشكوك به‌خصوص اقامت اتباع بیگانه را با شماره تماس 110 در ميان بگذارند.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین