کد خبر: ۹۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۴
ادعای منتقدان دولت ترکیه
منتقدان دولت ترکیه رئیس جمهور این کشور را به پیگیری برنامه‌ای مخفیانه برای ساخت سلاح‌های بازدارنده از جمله «بمب اتمی» متهم کردند.
ناطقان: دو کارشناس ترکیه‌ای مدعی شده‌اند که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در تلاش برای دستیابی به بمب اتمی است.

به نوشته روزنامه انگلیسی «اکسپرس»، «عبدالله بوزکورت» روزنامه‌نگار منتقد دولت ترکیه مدعی شده که این کشور برنامه‌هایی مخفیانه برای کسب جنگ افزار اتمی دارد.

با وجود این‌ که ترکیه دومین ارتش بزرگ ناتو را دارا است، اما به گفته بوزکورت، امیال اردوغان بسیار بیشتر از این موارد است.

روزنامه نگار ترکیه‌ای در ادامه افزود که آنکارا برنامه‌ای را برای توسعه سلاح اتمی داشته و قصد دارد با برنامه‌ای مخفیانه به جنگ افزارهای کشتار جمعی از قبیل بمب اتمی به عنوان «سلاحی بازدارنده» دست یابد.

بوزکورت با ذکر تلاش‌های ترکیه برای خروج از ناتو نسبت به ساخت دو نیروگاه هسته‌ای در این کشور ابراز بدبینی کرد.

«آیکان اردمیر» از اعضای سابق مجلس ترکیه و تحلیلگر امور این کشور در یکی از اندیشکده‌های آمریکا نیز در این زمینه گفت: «اردوغان میل وافری به مبدل کردن ترکیه به یک قدرت اتمی دارد اما این کشور فاقد این ظرفیت است.»

اردمیر در ادامه با ذکر مشکلات موجود در مسیر اردوغان برای مبدل ساختن ترکیه به کشوری اتمی اظهار داشت: «ترکیه فاقد منابع مالی و پرسنل مورد نظر برای این پروژه بسیار فنی و پرهزینه است. رسانه‌های جمعی هوادار دولت نیز اغلب برای افزایش روحیه درباره توان نظامی کشور مبالغه می‌کنند.»
برچسب ها: اردوغان ، ترکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین