کد خبر: ۹۸۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
حجامت، باعث کاهش و از بین رفتن بسیاری از بیماریهای مربوط به سلامت می‌شود.
ناطقان: یکی از نکات مهمی که باید درباره ی حجامت بدانیم این است که کاملا برعکس ماساژ است. در واقع به جای به کار بردن فشار در عضلات، با استفاده از عمل مکش برای کشیدن پوست، بافت‌ها و عضلات به سمت بالا استفاده می‌شود. در برخی مواقع این روش را همراه با طب سوزنی انجام می‌دهند. دو روش رایج حجامت در ایالات متحده عبارتند از:
-حجامت ثابت
که طی آن فنجان‌ها در نقطهی مشخص شده ای از بدن قرار گرفته و بی آنکه حرکت کنند در آن محل می‌مانند.
-حجامت متحرک
در این روش، فرد متخصص از روغن‌ها یا کرمهای ماساژ بر روی پوست در مناطق مشخص شده استفاده کرده و بعد فنجان‌ها را روی نقاط مختلف سُر می‌دهد، خصوصا روی پشت. فنجان‌ها به راحتی سُر می‌خورند چرا که کِرِم استفاده شده باعث نرم شدن پوست و بدنتان می‌شود.
چند دلیل عمده ی حجامت در سال‌های گذشته

۱. تعداد چهره های مشهوری که مشتاق حجامت هستند، روز به روز بیشتر می‌شود
حدود ده سال قبل بود که بازیگری به نام گوئینت پالترو بر روی فرش قرمز، جای گِرد حجامت را بر پشتش به همه نشان داد. خودش در جایی گفت که این کار برایم بسیار جالب و آرامبخش بوده است. برخی بازیگران هم حامیان این روش هستند مانند جسیکا سیمپسون، لیدی گاگا و ویکتوریا بکهام. آن‌ها معتقدند که برای برطرف کردن امراض جسمی مختلف می‌توان از این روش استفاده کرد.

۲. ورزشکاران از این روش به عنون سلاحی مخفی استفاده می‌کنند
شناگر چینی، ونگ کوون بعد از کسب مدال در المپیک ۲۰۰۸ جای حجامت خود را به همه نشان داد. از آنجایی که اکثر ورزشکاران همواره به دنبال بهبود سلامت و عملکرد خود هستند، تمایلشان به بادکش درمانی بیشتر شده است. مثلا اندی موری از این روش همراه با سایر روشهای درمانی برای کاهش سفتی و سختی عضلات و از بین بردن زخمهای پشتش استفاده می‌کند.

۳. حجامت، باعث کاهش و از بین رفتن بسیاری از بیماریهای مربوط به سلامت می‌شود
بیمارانی که دچار آنفولانزا، سرفه، درد عضلانی و کمردرد، گردش ضعیف جریان خون، تشویش، قرمز شدن پوست به خاطر خارش، انواع آلرژی و غیره هستند می‌توانند با این روش، علائم بیماری را کاهش دهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین