کد خبر: ۹۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۳
روش‌های زیادی برای یادگیری یک زبان خارجی وجود دارد و شیوه‌های متفاوت برای افراد مختلف بهتر جواب می‌دهد. به عبارت دیگر هر زبان آموز ممکن است با متدی متفاوت ار دیگری بهتر زبان یاد بگیرد. با این وجود اشتباهات رایجی وجود دارد که دانش آموزان هنگام مطالعه زبان مرتکب می‌شوند که می‌تواند مانع پیشرفت در یادگیری زبان آن‌ها شود.
ناطقان: فرارو در ادامه نوشت: این‌ها مسایلی هستند که ممکن است ساده و روشن نباشند، تکرار و تمرین‌هایی بد و بیهوده هستند که تحت پوشش و عنوان یادگیری خود مانع یادگیری زبان می‌شوند. در زیر نگاهی خواهیم انداخت به تعدادی از این اشتباهات و نیز چگونگی تصحیح آن‌ها را بحث خواهیم کرد.


۱- مطالعه به دفعات اندک در طول هفته

یادگیری یک زبان جدید مستلزم مطالعه روزانه برای ورزش و پرورش مغز است. اغلب در زندگی پرمشغله خود فراموش می‌کنیم که هر روز مطالعه کنیم و معمولا به دفعات کم (یک یا دو بار در هفته) و به مقدار زیاد در هر دفعه مطالعه می‌کنیم. در حالیکه این قطعا بهتر از اصلا مطالعه نکردن است اما بهتر است به جای یک یا دو بار در هفته به صورت روزانه و به مقدار کم مطالعه کنید. مطالعه کمک می‌کند که ذهن را برای فکر به زبان خارجی پرورش دهیم، چیزی که اگر مطالعه به دفعات کم و غیرمنظم باشد هیچ وقت اتفاق نمی‌افتد.

۲- وابستگی زیاد به کتاب درسی و چسبیدن طولانی به آن

کتاب‌های درسی زبان برای یادگیری مفاهیم پایه در جای خود ارزشمند هستند اما قادر نیستند دانش آموز را برای کاربردهای زبان در دنیای واقعی آماده کنند. لحظه‌ای به تمام دانش آموزان جهان فکر کنید که یک زبان خارجی را در دبیرستان یاد گرفته‌اند. هنگام دیدار از کشوری که مردمش به آن زبان صحبت می‌کنند در می‌یابند که نمی‌توانند از مهارت‌هایشان استفاده کنند. تا آنجایی که می‌توانید مواد و مطالب اضافی مانند روزنامه، فیلم، تلویزیون، پادکست و حتی گفتگو با افراد واقعی را در برنامه خود بگنجانید. دنبال علاقه خود باشید و از منابع متنوع استفاده کنید. هدفتان این باشد که یادگیری زبان را از محیط‌های مدرسه و اکادمیکی صرف خارج کرده و به استفاده‌های عملی و موقعیت‌های واقعی در جهان خارج ببرید.

۳- گریز از مواجه شدن با اشتباهات

اشتباه کردن شوخی نیست و خجالت کشیدن از اشتباه حتی باعث دلسردی می‌شود. اما اگر دانش آموزان با چسبیدن به مطالب ساده و سریع الفهم یا با اجتناب از موقعیت‌های زبانی دشوار ریسک نکنند در این صورت یادگیری با مانع مواجه می‌شود. همچنین اگر دانش آموزان دنبال روش‌هایی برای تصحیح اشتباهات خود نباشند به سادگی تکرار‌‌ همان اشتباهات را ادامه می‌دهند.

با افرادی که دوست دارند اشکالات شما را گوشزد کنند صحبت کنید یا در کلاس‌هایی شرکت کنید تا معلمش اشتباهات و عادات بد گرامری شما را زود‌تر تصحیح کند. تا حدی که امکانش هست به زبان خارجی صحبت کنید و خطا‌ها و اشتباهات خود را بشناسید و آن‌ها را قبول کنید. خجالت کشیدن و احساس شرمساری از اشتباه یک واقعیت است اما زمانی که خودپسندی کنار گذاشته می‌شود چنین اشتباهاتی به طور فوق العاده‌ای به یادگیری کمک می‌کند. به محیط بیرون بروید، خود را فراموش کنید و روی ضعف‌هایتان کار کنید.

۴- تعریف نکردن نیاز

همه ما زبان را برای علل و اهداف مختلفی یاد می‌گیریم که ممکن است برای کار، مسافرت یا مکالمه با دوستان باشد. اما در نظر گرفتن یادگیری زبان از تمام جوانب و زوایا تاثیر چندانی ندارد. مشخص کنید چرا زبان یاد می‌گیرید و یادگیری خود را با آن هدف و نیل به آن هماهنگ و متناسب کنید. درست و معقولانه نیست که وقت خود را صرف یادگیری لغات مربوط به اداره یا گرامری کنید که اختصاص به مطالعات ادبی دارد. روی زمینه‌هایی تمرکز کنید که برای شما اهمیت بالایی دارد، لغاتی که به احتمال زیاد استفاده می‌کنید.

۵- مشخص نبودن هدف
یک دانش آموز بدون داشتن هدف قادر نیست مقدار پیشرفت خود را بدرستی بسنجد. یک هدف خوب باید دقیق و مشخص، قابل اندازه گیری، دست یافتنی، واقع بینانه و دارای محدوده زمانی باشد. برای خود هدف واقع بینانه تعیین کنید و در حالیکه پیشرفت خود را رصد می‌کنید تلاش کنید که به آن هدف برسید. هدف چه تمام کردن یک کتاب باشد و چه یادگرفتن رشته‌ای از ساختارهای گرامری، نیل به آن بدون در نظر گرفتن بزرگی یا کوچکی آن علاقه و اشتیاق لازم را برای انگیزه‌مند نگه داشتن ما فراهم می‌کند.

یک شماره دیگر جایزه شما که ۵ قسمت بالا را خواندید: زیاده از حد بر خود سخت گرفتن

یادگیری زبان مانند دو مارتن است، چیزی که به نظر می‌رسد پایانی بر آن متصور نیست. کار سختی است و اغلب پیشرفت به چشم نمی‌آید و متوجه‌اش نمی‌شویم. به راحتی تعامل ناخوشایندی را ممکن است داشته باشیم یا فیلمی را نگاه کنیم که چیزی از آن سر در نمی‌آوریم و بدنبالش خود را سرزنش کنیم. اما به عقب برگردید و به زمانی فکر کنید که اولین بار شروع کردید و تمام دستاورد‌ها و اهدافی را که رسیده‌اید تحسین کنید، و مسافتی را که طی کرده‌اید. هر موفقیت و پیروزی را جشن بگیرید، حتی اگر کوچک باشند. از انتظارات غیرواقعی پرهیز کنید. هر روز با سختکوشی به کار ادامه دهید.‌‌ همان طور که یک ضرب المثل چینی می‌گوید یک سفر هزار فرسنگی با قدم اول شروع می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین