کد خبر: ۹۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر ضرورت تبیین تمام ابعاد دوران دفاع مقدس برای نسل جوان و آینده گفت: تکریم شأن و منزلت خانواده شهدا و ایثارگران را وظیفه خود می دانیم .
ناطقان: سردار "حسین اشتری" در آیین تجلیل از آزادگان نیروی انتظامی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: همزمان با دوران دفاع مقدس ، رزمندگان اسلام و انقلاب برای دفاع از خاک و ارزش های ولایی ، دینی و انقلابی از جان مایه گذاشتند و در این مسیر برخی شهید ، عده ای جانباز و برخی نیز اسیر شدند، به هرحال همه رزمندگان و دلاورمردان دوران دفاع مقدس برای صیانت از کیان و مرزهای کشور تلاش کردند و جانفشانی همه این عزیزان ستودنی است.

وی با تأکید بر اینکه امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران پس از لطف خداوند و تدابیر و منویات مقام معظم رهبری حاصل جانفشانی رزمندگان اسلام و انقلاب است ، افزود: اگر روحیه ایثار، جهاد ، سلحشوری و جانفشانی رزمندگان اسلام و انقلاب نبود امروز این امنیت مثال زدنی را نداشتیم.

این مقام عالی انتظامی کشور ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس ، فرهنگ ایثار و شهادت همچنان وجود دارد ، بطوری که شاهدیم همکارانم در اقصی نقاط کشور برای حفظ نظم، آرامش و امنیت تا پای جان تلاش می کنند و گاهی در مسیر مبارزه با اشرار و قاچاقچیان به فیض شهادت نائل می شوند.

سردار اشتری تأکید کرد: مجاهدت ها و دلسوزی برای کشور و صیانت از ارزش های دینی و اسلامی منحصر به دوران هشت سال دفاع مقدس نبوده و نیست و امروز فرهنگ شهادت همچنان زنده است، بطوری که شاهدیم مدافعان حرم برای دفاع از اسلام ایثارگری می کنند.

این مقام عالی انتظامی با تأکید بر اینکه تکریم ایثارگران ، جانبازان ، آزادگان و خانواده شهدا از رویکردهای اولویت دار نیروی انتظامی است، بیان کرد: در همین راستا، آیین تجلیل از ۲۱۰۰ آزاده نیروی انتظامی به صورت سراسری در کشور برنامه ریزی شد و امروز نیز  به همت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و معاونت نیروی انسانی ناجا شاهد برگزاری این مراسم در تهران و ستاد فرماندهی هستیم.

وی تأکید کرد: حفظ شأن و منزلت خانواده معزز شهدا ، ایثارگران،  جانبازان و آزادگان را بر خود فرض می دانیم چرا که معتقدیم این عزیزان ذخیره های ماندگار انقلاب اسلامی هستند و باید از برکات وجود این عزیزان بهره ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه بر ضرورت تبیین تمام ابعاد دوران دفاع مقدس برای نسل های آینده تأکید کرد و افزود: یکی از برنامه های ناجا ثبت خاطرات جانبازان و آزادگان است، چرا که معتقدیم نسل جوان باید با دلاورمردی این عزیزان آشنا شود و ابعاد مختلف این ایثارگری ها روشن و فرهنگ ایثار و شهادت ترویج شود.

وی در ادامه با اشاره به شهادت مدافع حرم؛ شهید " محسن حججی " خاطر نشان کرد: در صدها کیلومتر فراتر از مرزهای کشور، مدافعان حرم برای دفاع از ارزش ها جانفشانی  می کنند ، جوانان و شیرمردانی که دل در گرو اسلام دارند و شهید محسن حججی نیز یکی از همین جوانان غیور بود که در انتخاب مسیر درست عاقبت به خیر شد و شهادت این عزیز سند رسوایی تکفیری‌ها است.

این مقام عالی انتظامی تأکید کرد: شهید حججی و دیگر مدافعان حرم نماد بارز دفاع از اسلام و حقانیت آن هستند و باید از این جوانان درس بگیریم.

وی در ادامه خطاب به خانواده آزادگان گفت: صبوری و استقامت شما عزیزان در دوران دفاع مقدس و پس از آن فراموش نمی شود.  شما  نقش موثری در پیروزی داشتید ، اگر صبوری و همراهی مادران ، همسران ، خواهران و خانواده های رزمندگان انقلاب و اسلام نبود موفقیتی حاصل نمی شد و ما از این بابت قدردان شما هستیم.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان از برنامه ریزی و تلاش برای راه اندازی مجمع آزادگان ناجا خبر داد و گفت: راه اندازی این مجمع می تواند در ارتباط نزدیک تر با آزادگان و خانواده های این عزیزان کمک کند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین