کد خبر: ۹۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
یک مهاجم با در دست داشتن یک شمشیر سامورایی و پرچم کشور چین به ساختمان ریاست‌جمهوری تایوان حمله و یک پلیس را زخمی کرد.
ناطقان: به نقل خبرگزاری فرانسه مسئولان تایوان اعلام کردند که یک مرد تایوانی با در دست داشتن شمشیر سامورایی که به گفته خودش از یک موزه تاریخی ربوده بود، به ساختمان ریاست‌جمهوری حمله کرد. این مرد مهاجم بیان کرد که قصد داشته است تا نظرات سیاسی خود را این گونه اظهار کند.

ساختمان ریاست‌جمهوری تایوان در مرکز شهر تایپه واقع شده است و رئیس‌جمهور از حزبی انتخاب می‌شود که به صورت سنتی با پکن مخالف است.

روابط تایوان و چین پس از به قدرت رسیدن تسای اینگ ون در سال گذشته بدتر شده است. وی نمی‌خواهد در برابر مواضع چین که تایوان را جزوی از "چین واحد" می‌داند، کوتاه بیاید.

این مهاجم که فقط نام خانوادگی‌اش فاش شده است، به ساختمان ریاست‌جمهوری تایوان حمله کرد و با یک ضربه شمشیر مامور امنیتی که قصد داشت جلوی ورود او به داخل ساختمان را بگیرد، زخمی کرد.

این فرد مهاجم در همان روبروی ساختمان ریاست‌جمهوری دستگیر شد و مامور امنیتی به بیمارستان منتقل شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین