کد خبر: ۹۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
با گرامی‌داشت یاد و خاطره هنرمند فقید، شادروان وحید نصیریان، سی‌وهفتمین پاتوق فیلم کوتاه، سینما آینده، دوشنبه 30مردادماه برگزار خواهد شد.
ناطقان: به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در هشتمین جلسه از فصل پنجم پاتوق فیلم کوتاه با حضور سیدصادق موسوی، مدیرعامل انجمن و جمعی از دوستان وعلاقه‌مندان شادروان وحید نصیریان و به بهانه اکران انیمیشن کوتاه «ضد نور»به کارگردانی او، مراسمی برای بزرگداشت این هنرمند  عرصه انیمیشن برگزار خواهد شد.

نصیریان، دانش‌آموخته دانشگاه هنرهای زیبای تبریز در عرصه‌ی نقاشی، فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی انیمیشن فعال بود. او نویسنده و کارگردان انیمیشن‌های کوتاه و سریال‌های انیمیشن بوده است و ساخت فیلم‌های کوتاه با عناوین «سه قطره خون»، «بت ابدی»، «ضد نور»، «حفره»، «جای دیگر» و انیمیشن بلند سینمایی «قلب سیمرغ» را برعهده داشته، جوایز متعدد ملی و بین‌المللی و همچنین داوری بیش از ۵۰ جشنواره ملی و بین‌المللی فیلم و انیمیشن را در کارنامه هنری‌اش دارد. وی همچنین در برگزاری نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و گروهی نقاشی و طراحی در داخل و خارج از کشور و تصویرسازی ۱۲ عنوان کتاب برای نوجوانان از سال نیز فعالیت داشت.نصیریان، روز جمعه شش مرداد ماه ۱۳۹۶ به دلیل ایست قلبی درگذشت.

در پاتوق فیلم کوتاه خواهید دید:

انیمیشن کوتاه «ضد نور» به کارگردانی وحید نصیریان داستان موتورسواری‌ست که در داخل شهر اتفاقات زیادی را پذیراست.

در داستانی کوتاه «رویاهای برفی» ساخته سالم صلواتی، انتظار کدخدا و باجی، تنها بازمانده‌های روستایی متروک که روستایشان کم‌کم در حال زیر آب رفتن است برای بازگشت سفرکرده‌هایشان، انتظاری بی‌معنی برای دیگران است...

مستندکوتاه «آن‌چه اینجاست» به کارگردانی موریتز سونتاگ و محصول کشور نروژ، زندگی یک زن جوان که ما را به طبیعت زیبای نروژ، دنیای سگ‌های سورتمه و عشق خود نسبت به آن‌ها می‌برد را به تصویر می‌کشد.

فیلم کوتاه تجربی «رادیولوژی یک پرتره» اثر امیر توده‌روستا، درباره جوانی‌ست که از آسایش‌گاه فرار کرده و به نیت هدفی تلاش می‌کند، اما ناکام می‌ماند.

و سرانجام فیلم کوتاه داستانی «دو خواهر» داستان دو خواهر را روایت می‌کند که فکر می‌کردند شوهرانشان شهید شده‌اند و متوجه می‌شوند که نام آنان در لیست اسیران جنگی بوده است.

پاتوق فیلم کوتاه دوشنبه‌های هر هفته ساعت 18در سالن شماره۳ پردیس چارسو برگزار می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین