کد خبر: ۹۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
بدن شما در صورت وجود مشکل از خود سیگنال هایی را می‌فرستد. در اینجا علائمی آورده شده‌اند که شاید به آن‌ها بی‌توجه باشید.
ناطقان: بدن شما در صورت وجود مشکل از خود سیگنال هایی را می‌فرستد. در اینجا علائمی آورده شده‌اند که شاید به آن‌ها بی‌توجه باشید.

سرگیجه بعد از بلند شدن

سرگیجه یا سبکی در سر پس از ایستادن می‌تواند توسط مشکلاتی مانند کم آبی یا نشستن در گرمای زیاد ایجاد شده باشد. همچنین ممکن است داروهای مصرفی‌تان محرک سرگیجه‌ی شما باشند.

سرگیجه کاه بر اثر کم خونی نیز ایجاد می‌شود. در برخی موارد ممکن است این علامت نشانه‌ی مشکلات جدی تری مانند اختلال در توانایی بدن برای کنترل فشارخون باشد که بر اثر بیماری‌هایی مانند دیابت یا پارکینسون ایجاد شده است.

سرگیجه می‌تواند توسط مشکلاتی مانند کم آبی یا نشستن در گرمای زیاد ایجاد شده باشد

اسهال در نیمه‌های شب

در خواب روده‌های شما باید آرام باشند زیرا شما در حالت استراحت بوده و خوابیده‌اید و چیزی نمی‌خورید که باعث تحریک روده‌هایتان شود. اگر مرتباً هر شب بیدار شده و مجبورید برای دفع مدفوع به دست‌شویی بروید شاید گرفتار مشکلاتی جدی مانند عفونت، بیماری التهاب روده، کولیت اولسراتیو یا اختلالات عصبی در مدفوع خود شده‌اید.

خونریزی زیاد در عادت ماهانه

هیچ‌گاه اینکه مجبور باشید هر ساعت نوار خود را عوض کنید یا برای تعویض آن شب‌ها بیدار شوید عادی نیست. زمانی که عادت ماهانه‌ی شما منظم است اما خونریزی زیادی دارید می‌تواند مشکل فیروئید رحمی یا تومور در دیواره‌ی رحم باشد.

این تومورها اغلب خوش‌خیم اند اما می‌توانند عواقبی جدی مانند کم خونی یا خستگی شدید داشته باشند. با توجه به محل و اندازه‌ی تومور باردار شدن و بارداری ممکن است با مشکلاتی برای فرد همراه باشد. خونریزی زیاد همچنین می‌تواند نتیجه‌ی مشکلات تیروئید یا لخته شدن خون باشد.

از در عادت ماهانه خونریزی زیادی دارید می‌تواند مشکل فیروئید رحمی یا تومور در دیواره‌ی رحم باشد.



کاهش وزن چشمگیر و بی‌دلیل

این کاهش وزن می‌تواند بر اثر مشکلاتی مانند بیماری کرون ایجاد شده باشد که در آن جذب مواد غذایی از خوراکی‌ها برای بدن دشوار خواهد بود. اگر بیشتر از حد معمول ادرار می‌کنید ممکن است گرفتار دیابت نوع 1 شده باشید.

یک کاهش وزن بی‌دلیل و زیاد می‌تواند اولین نشانه‌ی ابتلا به سرطان باشد و اغلب در سرطان‌های پانکراس، معده، مری و ریه رایج است. سلول‌های سرطانی انرژی بدن را برای سوخت مورد نیاز رشد خود جذب می‌کنند و این می‌تواند علت کم شدن عددهای روی ترازویتان باشد.

کاهش وزن ناگهانی می‌تواند بر اثر مشکلاتی مانند بیماری کرون ایجاد شده باشد

سبکی سر با ورزش

شاید گرفتار مشکل در گوش درونی یا احتقان سینوس شده‌اید. همچنین اگر به اندازه‌ی کافی آب می‌نوشید و در دمای مناسبی به ورزش می‌پردازید و قبلاً با این ورزش مشکلی نداشته‌اید باید به سراغ مشکلات قلبی بروید. دو مقصر احتمالی در اینجا عبارت‌اند از ضربان قلب نامنظم و یا مشکل در دریچه‌هایی که جریان خون قلب را در مسیر صحیح نگه می‌دارند.

اگر حین ورزش احساس سبکی در سر میکنید شاید گرفتار مشکل در گوش درونی شده‌اید

اختلال در بینایی

شاید مشکل شما عادی بوده و تنها به سنتان بستگی دارد. اما دقت داشته باشید یک کاهش ناگهانی و بدون درد در بینایی می‌تواند نشانه‌ی سکته‌ی مغزی باشد. زنان نسبت به مردان بیشتر در خطر سکته‌ی مغزی هستند.

یک کاهش دید ناگهانی و بدون درد در بینایی می‌تواند نشانه‌ی سکته‌ی مغزی باشد.
منبع: میزان
برچسب ها: علائم ، سیگنال ، سرگیجه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین