کد خبر: ۹۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷
نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با حضور درعرفات، مشعر و منا از روند آماده سازی چادر‌ها و اماکن محل استقرار زائرین ایران در ایام تشریق بازدید کرد.
ناطقان: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این بازدید که چند تن از مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر را همراهی می‌کردند نماینده، ولی فقیه در چادربعثه مقام معظم رهبری و چند چادر محل استقرار زائران ایرانی در سرزمین عرفات حضور یافت و با توضیحات غلامرضا رضایی مسئول دفتر نمایندگی سازمان حج وزیارت در عربستان از تسهیلات فراهم شده و نحوه ارائه خدمات حمل ونقل و تغذیه به حجاج کشورمان مطلع شد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین به مشعر و منا رفت و از محل اسکان زائران ایرانی دراین دو سرزمین بازدید کرد.

وی بر لزوم مدیریت و هماهنگی هرچه بیشتر مدیران و روحانیون کاروان‌ها با برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای اقامت زائران درعرفات، انتقال و اقامت در مشعر و منا و رفتن به رمی جمرات در روز‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ذی الحجه تاکید کرد.

 قاضی عسکر در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران شرایط فراهم شده در سرزمین عرفات را نسبت به سال‌های گذشته متفاوت و مطلوب توصیف کرد و گفت: عرفات اوج حج است و تسهیلاتی فراهم شده تا زائرربتواند از طریق عبادت بیشترین بهره را از حضور در این سرزمین مقدس ببرد.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بارندگی و طوفان در این سرزمین مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، افزود: با طرح پیاده شده امیدواریم شاهد اینگونه مشکلات نباشیم، چادر‌های جدید نسوز و دارای ارتفاع بلند است و از ورد هوای گرم جلوگیری می‌کند، کولر‌های گازی پر قدرت نصب شده در چادر‌ها هم می‌تواند فضای مناسبی را ایجاد کند تا زائران در کنار هم دعای عرفه را زمزمه و ازمراسم‌هایی که برگزارمی شود بیشتر بهره برداری کنند.

نماینده، ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان طرح‌های درحال اجرا در عربستان از قبیل: مونو ریل، توسعه حرم و موارد مشابه دیگر تصریح کرد: این گونه تحولات ایجاب می‌کند که براساس تجربیات گذشته عمل نکنیم و کارگزاران حج ازطریق آموزش با برنامه‌ها و طرح‌های جدید عربستان آشنا شوند تا در حوزه حج و ایام تشریق مدیریت قوی تری را شاهد باشیم.

وی افزود: مکان مناسبی برای استقرار زائران ایرانی در مشعر فراهم شده و در منا هم کولر‌های سلولزی در چادر‌های حجاج کشورمان نصب شده است تا زائر راحت‌تر باشد. همچنین برای ارائه خدمات درمانی درمانگاه و کادر پزشکی پیش بینی شده وتعداد سرویس‌های بهداشتی نیز افزایش یافته است.

نماینده، ولی فقیه از تلاش بی وقفه و جدی چند ماه اخیر کارگزاران حج و دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان برای فراهم کردن تسهیلات و امکانات مناسب در ایام تشریق و کاهش هزینه‌ها در مقایسه با سایر کشور‌ها تقدیر کرد و گفت: با همکاری وزارت حج عربستان و موسسسه مطوفین امیدواریم حج بهتری را برای زائران رقم بزنیم و حجاج با سهولت بیشتری به وظایف عبادی خود عمل کنند.

وی خطاب به زائران ایرانی گفت: روز عرفه و صحرای عرفات بهترین زمان ومکان برای عبادت است و در روایت داریم که امام زمان (عج) در این سرزمین در کنار حجاج حضور دارند و این بهترین فرصت برای دعاست.

سرپرست حجاج ایرانی در پاسخ به سوالی به زائران ایرانی توصیه کرد تا با توجه به گرمی هوا کمتر از چادر‌های خود خارج شوند و از رفتن به بالای جبل الرحمه پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از دوهزار نفر از زائران ایرانی بیش از ۸۰ سال سن دارند و باید بیشتر مراقبت شوند، اظهار داشت: شدت گرمای هوا ممکن است موجب بروز برخی بیماری‌های نهفته در زائران شود لذا حجاج با توجه به خدمات فراهم شده تلاش کنند از لحظه لحظه حضور در سرزمین استفغار و دعا بهره ببرند.

وی تاکید کرد: با وجودی که خیلی‌ها تصور می‌کردند امسال نمی‌توانند درحج حضور یابند، ولی الان در مسجد الحرام و مسجد النبی بدون مشکل خاصی در حال عبادت و زیارتند و امیدواریم حضور زائران در عرفات، مشعر و منا نیز به خوبی انجام شود.

قاضی عسکر در پایان این بازدید با توجه به فضای فراهم شده در عرفات، مشعر و منا در برخی موارد توصیه‌هایی به مسئولان مربوطه ارائه نمود وگفت: زائر باید در فضایی آرام ایام تشریق را بگذراند و کارگزاران حج نیز تلاش کنند که از دغدغه‌های حجاج در این ایام بویژه در روزعید قربان کاسته شود.

گفتنی است عملیات انتقال و اسکان ۸۶ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی از عصر روز هشتم ذی الحجه به سرزمین عرفات آغاز می‌شود.

 



منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین