روشهای فوری برطرف کردن گرفتگی‌بینی
ناطقان: ما به شما نکاتی را آموزش می‌دهیم که این روش ها کمک می‌کند با انجام چند ترفند سریع اثرات درازمدتی را تجربه کنید و منافذ بینی خود را برای نفس کشیدن راحت باز نگه دارید.
۱- بین ابروهایتان را ماساژ دهید

بین ابروهایتان را به آرامی به مدت یک دقیقه ماساژ دهید. این ماساژ مخاط بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد:

از خشکی و التهاب سینوس‌ها جلوگیری می‌کند.
ماساژ تاثیرات پیش‌گیرنده دارند.
ماساژ باعث می‌شود فشار روی سینوس‌های جلو کاهش یابد.

۲- سینوس‌های بینی را ماساژ دهید

به مدت یک تا دو دقیقه با انگشت اشاره و انگشت میانی حرکات دورانی یا چرخشی در منطقه پره‌های بینی ایجاد کنید و به آرامی فشار دهید. این فرایند به مجرای بینی کمک می‌کند تا باز شود و خیلی راحت‌تر بتوانید بینی خود را تخلیه کرده و از راه بینی نفس بکشید.
۳- فاصله بین بینی و لب را ماساژ دهید

نقطه بین لب بالا و بینی را با حرکات ملایم به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید. این ترفند به شما کمک می‌کند تورم و التهاب ایجاد شده در بینی خود را از بین ببرید.
۴- از دستگاه مرطوب‌کننده هوا استفاده کنید

وقتی رطوبت هوا کمتر از ۴۰ درصد باشد، مخاط بینی خشک می‌شود و در تنفس راحت اختلال ایجاد می‌کند. اگر مخاط خیلی زیاد و رطوبت کم باشد، عوارض باکتریایی شدیدی ایجاد می‌شود. رطوبت بهینه برای محیط بین ۴۰ تا ۶۰ درصد است.
۵- تیغه بینی خود را گرم کنید

یک تکه پارچه گرم بردارید (می‌توانید پارچه را برای گرم کردن در مایکروویو قرار دهید یا داخل آب داغ گذاشته و سپس خوب آبش را بچلانید. این کمپرس نباید خیلی داغ باشد و باید دمای آن باید برای بدنتان راحت باشد. گرما می‌تواند هر مخاطی را رقیق‌تر یا شل‌تر کند. بعد از گرم کردن، بینی خود را خالی کنید یا با آب نمک بشویید.
۶- اگر حساسیت باعث آبریزش بینی شما شده است، ورزش کنید

وقتی ضربان قلب شما به اندازه کافی افزایش پیدا می‌کند و بدن شما گرم می‌شود، تاثیر خوبی در رقیق کردن مخاط بینی شما دارد و راحت‌تر می‌توانید بینی خود را تخلیه کنید. ۱۵ دقیقه ورزش روزانه برای مقابله با رینیت حساسیتی کافی خواهد بود (البته، اگر از مواد حساسیت‌زا یا آلرژن‌ها دوری کنید).

کدام یک از این روش‌ها را امتحان خواهید کرد؟ آیا شما ترفند دیگری برای رهایی از گرفتگی بینی دارید؟ در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.