کد خبر: ۱۷۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
معاون اجرایی حوزه معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در حال حاضر وظیفه اصلی کادر درمان استمرار مراقبت‌های درمانی فعلی است.
ناطقان: طیب قدیمی در سفر به زاهدان و پس از حضور در بخش سوختگی کوثر بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مراقبت‌های درمانی فعلی خوشبختانه مراقبت‌های استانداردی است که در بیمارستان‌های مجهز مراقبت‌های ویژه سوختگی کشور نیز به همین شکل ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی ما پیش آگهی دشوار سوختگی‌های تنفسی است و مصدومین این سانحه علاوه بر سوختگی های شدید پوستی، دچار سوختگی گسترده در بافت پوششی مخاط راه‌های هوائی هم هستند.

قدیمی با بیان اینکه خطر سوختگی‌های جلدی قابل پیش‌بینی تر از سوختگی‌های استنشاقی است گفت: در حال حاضر نیاز به اقدام اضافی نیست و تمامی اقدامات مورد نیاز توسط تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک همچنین ادامه داد: تیم درمانی حاضر در زاهدان متشکل از 3 نفر فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی، جراح عمومی، فوق تخصص مراقبت های ویژه، فوق تخصص کلیه اطفال، متخصص عفونی و پرستاران دوره دیده مراقبت سوختگی و سایر تخصص های لازم است.

قدیمی که به نمایندگی از وزارت بهداشت در زاهدان حضور یافته است، ادامه داد: آماده ام تا هر خدمتی که از دستم بر می آید برای این مصدومان انجام دهم.

وی اضافه کرد: در ویزیت انجام شده، بررسی مدارک پزشکی و جلسه شورای پزشکی که در بیمارستان تشکیل شد مشخص شد که انتقال، تریاژ و خدمات درمانی و به ویژه لوله‌گذاری و مراقبت راه‌های هوائی به موقع و علمی انجام شده  و استمرار آن در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی توسط تیم درمانی ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد: هم به عنوان یک پزشک و هم به عنوان یک مدیر وزارت بهداشت و یک ایرانی از بروز این حادثه تلخ متاسف و متاثر هستم و از همه می خواهم تا برای دختران ایران دعا کنند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین