کد خبر: ۱۸۱۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
جامعه کلیمیان، آشوریان، زرتشتیان، خلیفه ارامنه‌گری تهران و سایر اقلیت‌های دینی همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌های خود را برای بزرگداشت این ایام اعلام کردند.
ناطقان: سعید تقوی - مسئول کمیته اقلیت‌های دینی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی - در نشست خبری اعلام برنامه‌های این کمیته ویژه ایام‌الله دهه فجر که با حضور رؤسای اقلیت‌های دینی از جمله آشوریان، ارامنه و کلیمیان در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه امسال بیش از ۵۷ برنامه در تهران و سایر استان‌ها به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده‌ایم، اظهار کرد: از جمله برنامه‌های عمومی که بین تمام اقلیت‌های دینی برگزار می‌شود حضور شخصیت‌ها، روحانیون و نمایندگان اقلیت‌های دینی در مجلس شورای اسلامی در حرم حضرت امام راحل است که این مراسم در ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود. در ساعت ۱۰:۳۰ همان روز ناقوس کلیساها به صدا درمی‌آید و در ۱۸ بهمن ماه آئین مهمانی لاله‌ها در گلزار شهدای زرتشت با حضور دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در ۱۶ بهمن ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌ای ویژه روحانیون و اقلیت‌های دینی با عنوان دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز همچون سال‌های گذشته اقلیت‌های دینی باشکوه حضور پیدا می‌کنند.

رئیس کارگروه اقلیت‌های دینی تاکید کرد: امسال رشد ۵۰ درصدی را در برگزاری جشن‌های ۴۰ ساله پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده‌ایم. برگزاری مسابقات ورزشی، علمی، تئاتر و برپایی نمایشگاه کتاب، صنایع دستی، برنامه‌های هنری و … از دیگر برنامه‌هایی است که به آنها می‌پردازیم. همچنین مراکز درمانی در روزهای خاص ویزیت رایگان را برای شهروندان بر عهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌ها اقلیت‌های دینی در دیگر شهرها گفت: برگزاری مسابقات علمی، نمایشگاهی، صنایع دستی، گردهمایی جوانان، تجمع بانوان ارامنه در تبریز و نقش آنها در پیروزی انقلاب اسلامی، اجرای سرود توسط دانش آموزان و … در استان آذربایجان شرقی را در دستور کار داریم. همچنین در یزد برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی، خاطره نویسی و برگزاری مسابقات ورزشی و جشن کتاب از جمله برنامه‌های ما در این استان است. در استان فارس نیز ۱۵ همایش ادیان توحیدی ویژه اقلیت‌های دینی با عنوان چهار دهه همراهی و همدلی اقلیت‌های دینی با مسلمانان برگزار می‌شود و برگزاری همایش‌های دستاوردهای ۴۰ ساله هنر، مذهب و اجتماع کلیمیان و ایثارگران و ادیان توحیدی از دیگر برنامه‌های ما است. همچنین در اصفهان همایش ادیان توحیدی با موضوع دستاوردهای ۴۰ ساله و نقش ادیان در آن برگزار می‌شود.

آرتین بابایانس، عضو شورای خلیفه ارامنه‌گری تهران با بیان اینکه در روز (۱۲ بهمن‌ماه) به مناسبت بازگشت امام خمینی (ره) به میهن ناقوس کلیساها و مدارس ارامنه به صدا درمی‌آید، گفت: ویژه برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه مبارک فجر این خلیفه‌گری با حضور انجمن‌های وابسته به خلیفه‌گری در سالن خلیفه‌گری و با حضور میهمانان و مقامات دولتی برگزار می‌شود. ستاد بزرگداشت دهه فجر مدرسه ارامنه برای این ایام برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته است که شامل سخنرانی، سرود، شعر و… است. همچنین جامعه ارامنه ایران نیز در روز ۲۲ بهمن در راهپیمایی حضور می‌یابد و در این دهه با خانواده‌های شهدای ارامنه و آزادگان دیدار می‌کند و با حضور در گلزار شهدا ارامنه به آن‌ها ادای احترام می‌کنیم.

سلیمان کهن صدق، نایب رئیس انجمن کلیمیان استان تهران با تاکید بر این مطلب که ما هم همچون سایر هموطنان برنامه‌های مشترکی را با سایر اقلیت‌های دینی برگزار می‌کنیم، گفت: از جمله برنامه‌های ما گردهمایی و تور یک روزه دیدار از موزه دفاع مقدس است. همچنین در روز (۱۳ بهمن ماه) برگزاری شب شعر و اجرای موسیقی و ایراد سخنرانی را داریم. برگزاری مسابقات فرهنگی، شعر، سرود و روزنامه‌نگاری در مدارس تحت پوشش انجمن کلیمیان تهران برگزار می‌شود و در ایام دهه فجر در مجتمع فرهنگی اتفاق نمایشگاه عکسی برپا می‌شود و مسابقات ورزشی در بهمن ماه برگزار می‌کنیم که از جمله آنها برگزاری مسابقات فوتبال، والیبال بین مدارس، ورزش دسته جمعی بانوان و مسابقات شطرنج در سطح مدارس کلیمیان است.

یوسفی، نماینده انجمن آشوریان تهران با بیان اینکه جامعه جهانی آشوری نیز فرصت را غنیمت شمرده و به یاد فخرآفرینی تاریخ سازان انقلاب اسلامی ایران برنامه‌های متعددی را در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار قرار داده است، گفت: از جمله برنامه‌های ما برپایی آئین دعا و نیایش در کلیساهای آشوری و کلدانی در روز یکشنبه است. همچنین مجتمع‌های آموزشی آشوری از جمله حضرت مریم (س) و بهنام تزئین می‌شود. همچنین گلباران مزار شهدا و اجرای آئین سپاس از شهیدان در جوار بنای یادبود شهیدان آشوری در دفاع مقدس را داریم و آئین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مجتمع آموزشی حضرت مریم (س)، مجتمع آموزشی بهنام و در تالار ویلیام دانیال در خانه انجمن برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین