کد خبر: ۱۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
سكنجبين يا در واقع سركه و انگبين، مخلوطي است از سركه و عسل كه به ميزان و مقدار معين با هم مخلوط مي‌كنند و شربتي خوش‌گوار و معطر و فرح بخش به‌وجود مي‌آورند.
ناطقان :فصل بهار به يك برنامه ثابت تبديل شده است؟سكنجبين يا در واقع سركه و انگبين، مخلوطي است از سركه و عسل كه به ميزان و مقدار معين با هم مخلوط مي‌كنند و شربتي خوش‌گوار و معطر و فرح بخش به‌وجود مي‌آورند.

با خواص سكنجبين آشنا شويدسكنجبين باعث دفع رطوبت زايد از معده و روده‌ها مي‌شود و نقش مهمي در تقويت دستگاه گوارش دارد.در تهيه اين شربت از سركه استفاده مي‌شود و سركه قابليت نفوذ بالايي دارد؛ به مفاصل هم نفوذ كرده و مواد و رطوبت مفاصل را از بين مي‌برد، همچنين باعث تحليل رطوبت بد بدن مي‌شود.

اين شربت براي حفظ سلامت افراد گرم مزاج بسيار مفيد بوده و باعث ايجاد سردي در كبد‌هاي گرم مي‌شود.خاصيت مهم سكنجبين رفع عطش است و مصرف آن در روزهاي گرم از تشنگي مفرط جلوگيري مي‌كند. اين شربت گرفتگي عروق را رفع و معده را تقويت كرده و از صفراي رقيق پاك مي‌كند.


براي تهيه سكنجبين، اين مواد را لازم داريد: سركه۲ ليوان، عسل ۵ ليوان، آب ۴ ليوان ولي مقدار آن به غلظت مورد نظر شما بستگي دارد.ابتدا سركه و عسل و آب را مخلوط كرده بجوشانيد و كف آن را بگيريد تا به يك‌چهارم برسد و به قوام برسد، ‌البته عده‌اي معتقدند آنقدر بايد بجوشد تا يك پنجم مخلوط باقي بماند. هر زمان به غلظت مورد نظر رسيد سكنجبين شما آماده است و مي‌توانيد پس از خنك شدن، آن را به‌صورت شربت و يا با كاهو ميل كنيد. در تهيه سكنجبين مي‌توان از عرق نعناع يا از خود نعناع هم استفاده كرد تا از عطر و خواص آن بهره‌مند شد.

مصرف كاهو با سكنجبين باعث افزايش اشتها مي‌شود.اگر آب پخته كاسني را با سكنجبين ميل كنيد بهترين داروي تب‌هاي طولاني و مداوم است.
يك نكته مهم مصرف سكنجبين براي افرادي كه سرفه مي‌كنند مناسب نيست و سرفه آنها را تشديد مي‌كند.
منبع:همشهری آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین