کد خبر: ۲۰۲۴۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۱
در راستای رفع دغدغه نمایندگان
با در نظر داشتن اینکه رسایی بعنوان یکی از دلواپس ترین چهره های مجلس در خصوص روند مذاکرات هسته ای شناخته می شود؛ پیشنهاد غیرمعقولی نیست(!) وی را هم بعنوان یکی از اعضای هیئت همراه وزیرخارجه به میز مذاکرات فرستاد، تا به نوعی رسایی بعنوان ساقدوش اجباری ظریف در روند مذاکرات او را همراهی و از جزئیات مسائل مطلع گردد.
ناطقان: موضوع مذاکرات هسته ای و روند جریان این رویداد مهم دیپلماتیک از ابتدای دولت یازدهم همواره مورد انتقاد جریانی قرار گرفت که حالا در افکار عمومی تحت عنوان "دلواپسان" شناخته می شوند و شاید برجسته ترین چهره های دلواپس را بتوان در جبهه پایداری و یا نزدیکان آنها شناسایی کرد.

بعد از اعلام بیانیه مشترکی که پس از مذاکرات ایران و 1+5 در لوزان منتشر شد، تنور نقدهای داخلی بسیار داغ تر گردید و چهره ای همچون حمید رسایی که مواضع خاصش در مجلس زبان زد خاص و عام است، طی یادداشتی در سایت خود نوشت: به آقای روحانی گفتم که اگر معتقدید که در افکار عمومی جایگاه خوبی دارید و همه موافق این شیوه مذاکره هستند چرا جزییات مذاکرات هسته‌ای را محرمانه کرده‌اید؟ مگر آن کسانی که در مذاکرات مقابل شما نشسته‌اند دشمن نیستند؟

وی در بخش دیگری از این یادداشت با ادبیاتی کنایه آمیز نسبت به محرمانه بودن مذاکرات نوشت: گاهی هم به دلیل اینکه ضرر بزرگی کرده‌ایم و می‌خواهیم دوست نفهمد، محتوایی را محرمانه می‌کنیم چون اگر دوست بفهمد عصبانی و ناراحت می‌شود مثل دانش‌آموزی که کارنامه مردودی به خانه می‌برد و آن را از دیگران پنهان می‌کند یا وقتی بیماری صعب‌العلاج فردی را پنهان می‌کنند و به کسی نمی‌گویند.

در این بین روز گذشته محمد مهدی زاهدی (وزیر احمدی نژاد و نماینده فعلی مجلس) طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس ابراز داشت: از رئیس محترم مجلس درخواست داریم تا یک نفر را از کمیسیون امنیت ملی به عنوان ناظر و مشاور انتخاب کند تا در طول مذاکرات هسته‌ای حضور یابد.

وی افزود: این حضور باعث می‌شود نمایندگان در این رابطه دغدغه کمتری داشته باشند.

از این رو با در نظر داشتن اینکه رسایی بعنوان یکی از دلواپس ترین چهره های مجلس در خصوص روند مذاکرات هسته ای شناخته می شود؛ پیشنهاد غیرمعقولی نیست(!) وی را هم بعنوان یکی از اعضای هیئت همراه وزیرخارجه به میز مذاکرات فرستاد، تا به نوعی رسایی بعنوان ساقدوش اجباری ظریف در روند مذاکرات او را همراهی و از جزئیات مسائل مطلع گردد.



البته در صورت اتخاذ چنین تصمیمی، این توجیح را می توان برای دلایل حضور این ساقدوش سیاسی در مذاکرات هسته ای مطرح کرد، که اگرچه شاید وجود وی از حیث فنی کمکی به روند مذاکرات نکند، اما فایده اش این است که پس از بازگشت هیئت دیپلماتیک به کشورمان، ظریف و همکارانش فرصتی برای نفس کشیدن خواهند داشت، چرا که رسایی رسما بعنوان عضوی از هیئت دیپلماتیک کشورمان گزارشاتش را به قوه مقننه خواهد برد و در چنین صورتی دیگر هیچ جای شبهه ای درخصوص صحت اظهارات ظریف و همکارانش پیرامون جزئیات مذاکرات باقی نخواهد ماند.
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
موسي جان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
1
خدا به ربيعي رحم كرد
امروز از اون دست كشيديد
رفتيد سراغ رسايي
شما از اول هم با رسايي روابط خوبي نداشتين
پاسخ ها
حبیبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
شماها بنیادی با جبهه پایداری مشکل دارید
نمی فهمم چجور بچه های ارزشی هستید که حاضر نیستید با پایداری کنار بیاید؟
حماقت هم حدی داره
اقای مصباح مورد تایید اقاست
چرا رسایی رو میزنید؟
اسدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
2
چقد خنده دار ميشه رسايي با كري گفتگو كنه!
راستي ايشون زبون بلده كه حرفاشونو بفهمه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
خدارحم كنه با تفاهمي كه اين دولت داره انجام ميده اگه همه مجلس هم به عنوان ساقدوش بره بازهم دست خالي برميگيرده.فقط دعا كنيد دست پر از مدل گيوي برنگردن!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
0
0
اگر این دلواپسان درمذاکرات حضور هم داشته باشند بازهم مخالف مذاکرات هستند چون بادولت مخالفند و دولت احمدی نژاد دولت دلخواهشان بودوآن موقع سکوت داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین