کد خبر: ۲۴۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
قیمت نفت در روز سه‌شنبه در بحبوحه نگرانی ها در مورد شیوع موج جدید ویروس کرونا در جهان که تقاضا برای سوخت را کاهش می‌دهد، کاهش یافت.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه در بحبوحه نگرانی ها در مورد شیوع موج جدید ویروس کرونا در جهان که تقاضا برای سوخت را کاهش می‌دهد، کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 74 سنت کاهش 43.41 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 72 سنت کاهش 40.29 دلار معامله شد.

این کاهش پس از آن صورت گرفت که نفت خام آمریکا 1.8 درصد و نفت برنت 1.5 درصد در معاملات روز دوشنبه افزایش ارزش را به علت آمار بهتر از انتظار فعالیت‌های کارخانجات در آسیا، اروپا و آمریکا ثبت کردند.

لاچلان شاو، رئیس بخش کالاهای اساسی بانک ملی استرالیا  گفت: «در بخش تقاضا، ما تقریبا آمار تولیدات دلگرم‌کننده کارخانجات در جهان را داریم ... اما به علت شیوع دوباره کرونا، بازارهای کمی (برای فروش) داریم.»

با توجه به اینکه شهرهای مانیالا تا ملبورن برای مبارزه با شیوع کرونا، محدودیت‌های شدیدی اعمال کردند و در آخرین هشدار مسافرتی در اروپا، نروژ، ترافیک کشتی‌های مسافرتی خود را متوقف کرد، تقاضا برای سوخت کاهش یافته است.

بنا برآورد تحلیلگران، به طور متوسط، ذخایر بنزین آمریکا 600 هزار بشکه افزایش یافته است. ذخایر فرآورده‌های نفتی که شامل گازوئیل و نفت کوره است، احتمالا 800 هزار بشکه افزایش یافته است. اما در عین حال، ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 31 جولای 3.3 میلیون بشکه کاهش یافته است.

همزمان، تولیدکنندگان اوپک و هم‌پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، از این ماه تولید خود را افزایش می دهند و 1.5 میلیون بشکه نفت به عرضه اضافه خواهد شد. تولیدکنندگان آمریکا نیز در نظر دارند تا تولید را از سر بگیرند.
منبع: فارس
برچسب ها: کاهش قیمت ، نفت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین