کد خبر: ۲۶۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید بر اینکه قیمت مرغ افزایشی نخواهد داشت گفت: باید تولید استانهای شمالی با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی به سمت بازار تهران هدایت شود تا شاهد رسیدن مرغ به قیمت مصوب در تهران و کشور باشیم.
ناطقان: حشمت اله عسگری در تشریح مقابله با افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ به ویژه در ایام پایانی سال با تاکید بر بازگشت قیمت تخم مرغ و عدم افزایش نرخ آن گفت: به دلایل مختلفی از جمله عرضه گسترده، قیمت گذاری درب مرغداری، و چسبیدن لیبل به هر تخم مرغ، افزایش دمای هوا و شرایط مناسب تر نگهداری می توان این اطمینان را به شهروندان داد که قیمت تخم مرغ به شرایط سابق برمی گردد و افزایشی هم نخواهیم داشت.

وی افزود: اما درباره مرغ مسئله داریم؛ باید به این نکته توجه کنیم که تولید مرغ در استانهای دیگر است و توزیع آن در تهران به شکلی که ۸ درصد مرغ مصرفی در تهران تولید و حدود ۹۲ درصد در سایر استانها تولید می شود لذا در اینجا نقش فرا استانی نیاز است.

وی تاکید کرد: برای موضوع مرغ چند روز وزیر جهاد کشاورزی پای کار آمد و استانهای شمالی را پای کار آوردند؛ روزانه ۸۰۰ تن مرغ در استان تهران داشتیم و لذا وضعیت خوب شد اما متاسفانه دو روز گذشته پای کار نبودند و قیمت ها بالا رفت. بی تردید تنظیم بازار مرغ در استان تهران بستگی به مدیریت وزارت جهاد کشاورزی در استانهای تولیدکننده مرغ دارد به شکلی که اگر این استانها به سمت بازار تهران مدیریت شوند، هم تهران و هم کشور در وضعیت مطلوب و متعادل قرار می گیرد اما اگر همانند دو روز گذشته عمل شود تهران و به طبع آن در کشور، شاهد افزایش قیمت مرغ خواهد بود.

معاون استاندار تهران با تاکید بر اینکه تولید کاهش پیدا نکرده است افزود: باید تولید استانهای شمالی یعنی گلستان، گیلان و مازندران به سمت بازار تهران هدایت شود و وزارت جهاد باید در این راستا پای کار باشد چرا که جوجه ریزی کاهش پیدا نکرده و موجودی کم نشده است و تنها اتحادیه ها زیر بار قیمت مصوب نمی روند و اعلام می کنند قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی که ستاد تنظیم بازار داده به صرفه نیست و باید ۲۵ هزار تومان باشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین