کد خبر: ۴۶۷۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
بالاگرفتن اختلافات وزیرمحبوب و سازمان تامین اجتماعی
باید دید با علنی شدن مخالفت رئیس سازمان تامین اجتماعی با سیاست های کلی دولت در حوزه سلامت، رئیس جمهور بعنوان سکان دار قوه مجریه، چگونه به قاضی زاده هاشمی بعنوان یکی از دو وزیر محبوبش برای رهایی از آنچه کارشکنی در مسیر تجمیع بیمه ها عنوان کرده کمک خواهد کرد؟ و آیا مطالبه مردم برای یکسان سازی و انسجام بخشی به نظام بیمه ای، در سال پایانی دولت یازدهم محقق خواهد شد؟
ناطقان: طی ماه های اخیر بارها شاهد بوده ایم وزیربهداشت که همواره افکارعمومی او را بعنوان زوج ظریف و یکی از دو وزیر پرکار دولت یازدهم می داند، نسب به کارشکنیها در مسیر تجمیع بیمه ها گلایه کرده و چندی قبل طی مصاحبه ای اعلام کرد: برخی دوستان بحث تجمیع بیمه‌های درمان را به محاق حاشیه می‌برند، و تا زمانی‌که بیمه‌ها، صرف نظر از اینکه توسط چه وزارتخانه‌ای و در کجا اداره می‌شوند، اصلاح نشوند و در چنین شرایطی بعید است که بتوانیم به نظامی کارآمد در حوزه سلامت برسیم.

هاشمی ادامه داد: از تکرار درخواست‌ها و بحث‌ها در زمینه تجمیع بیمه‌ها خسته شدم و فکر می‌کنم آنقدر که آن را تکرار کرده‌ایم، برای سایرین هم ملال‌آور شده است.

وزیربهداشت با کنایه به لابی های پشت پرده مبنی بر تحریک مجلس برای عدم تصویب تجمیع بیمه ها در برنامه ششم توسعه گفت: موضوع تجمیع در برنامه ششم وارد شده، اما متاسفانه اتفاقاتی هم در این زمینه در پشت پرده می‌افتد که امیدواریم به نتیجه نرسد ... زمانی که دولت نظرش را به مجلس اعلام می‌کند، مجددا اقداماتی انجام می‌شود که زیبنده نیست و امیدواریم این مشکلات برطرف شود.

به گزارش ناطقان؛ در حالی که انتقادات وزیربهداشت از کارشکنیها در مسیر تجمیع بیمه ها، هیچگاه وارد مصداق نشده بود و همواره بصورت کلی بیان می شد، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روزگذشته طی مصاحبه ای با رد سخنان وزیربهداشت مبنی بر مطرح شدن تجمیع بیمه در برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم توسعه که بررسی و تصویب آن به مجلس دهم موکول شد، صحبت و پیشنهادی از ادغام بیمه‌های درمانگر به میان نیامده است و دولت هم پیش بینی در این خصوص نداشته است.

تقی نوربخش که گویا دیگر نمی توانست نارضایتش را از تصمیم دولت برای تجمیع بیمه ها کتمان کند ادامه داد: به عنوان یک کارشناس فنی و پزشکی تامین اجتماعی هیچگاه موافق ادغام بیمه‌ها نبودم.

از این رو باید دید با علنی شدن مخالفت رئیس سازمان تامین اجتماعی با سیاست های کلی دولت در حوزه سلامت، رئیس جمهور بعنوان سکان دار قوه مجریه، چگونه به قاضی زاده هاشمی بعنوان یکی از دو وزیر محبوبش برای رهایی از آنچه کارشکنی در مسیر تجمیع بیمه ها عنوان کرده کمک خواهد کرد؟ و آیا مطالبه مردم برای یکسان سازی و انسجام بخشی به نظام بیمه ای، در سال پایانی دولت یازدهم محقق خواهد شد؟
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین