کد خبر: ۵۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران و کنیا در مبارزه با تروریسم نگاه مشترکی دارند، گفت: نگاه و عزم دو کشور برای مبارزه با گروه های تروریستی بسیار نزدیک است.
ناطقان:علی لاریجانی روز شنبه در نشست خبری مشترک با موتوری جاستین ادناهون رییس مجلس نمایندگان کنیا افزود: ایران همواره نگاه مثبتی برای روابط دوستانه و گسترده با کنیا داشته و امروز این فرصت مغتنم فراهم شده است.
وی با تاکید بر این که در مذاکرات امروز با همتای کنیایی خود در زمینه گسترش روابط پارلمانی گفت و گو شد، اظهار داشت: ما در خصوص همکاری در زمینه های گوناگون اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، نفت و گاز و تجهیزات پزشکی و دارویی با یکدیگر گفت وگو کرده ایم و با توجه به علاقه مندی همکاران کنیایی برای گفت وگوی بیشتر برای افزایش این همکاری ها، بنا شده است که در این زمینه با وزرای ذی ربط نیز گفت وگو کنند.
رییس مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که در این دیدار دو کشور برای مبارزه با تروریست نگاه مشترکی داشتند گفت: امروز بحران تروریستی در منطقه ما و همچنین آفریقای شرقی وجود دارد و کنیا نیز درگیر مبارزه با گروه های تروریستی است.
لاریجانی اظهار امیدواری کرد: سفر رییس مجلس نمایندگان کنیا به ایران نقطه عطفی برای گسترش روابط در همه زمینه ها باشد.

** پارلمان ها نقش کلیدی در بهبود و توسعه روابط دو و چند جانبه کشورها دارند 
همچنین موتوری جاستین ادناهون رییس مجلس نمایندگان کنیا در این نشست خبری مشترک گفت: ما در گفت وگو با رییس مجلس شورای اسلامی ایران بر تقویت روابط دوستانه، بهبود روابط اقتصادی و درک متقابل فرهنگی تاکید کردیم. 
وی تصریح کرد: همچنین در دیدار امروز با علی لاریجانی بر فعال سازی گروه های دوستی و پارلمانی بین ایران و کنیا تاکید داشتیم و بنا شد که این گروه های دوستی تقویت شوند. 
وی با یادآوری این که پارلمان ها نقش کلیدی در بهبود و توسعه روابط دو و چند جانبه کشورها دارند ، اظهار داشت: ما در گفت وگوهایی که داشتیم بر افزایش ارتباط و تعامل میان بخش های مختلف تاکید کرده ایم. 
ادناهون خاطرنشان کرد: ما امروز از علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برای حضور در کنیا دعوت کردیم و ان شاءالله در آینده ای نزدیک آقای لاریجانی به کنیا سفر خواهد کرد و از نزدیک شاهد یکی از عجایب بزرگ دنیا خواهد بود. 
وی از ادامه برنامه های سفر خود به ایران را بازدید از شهر تاریخی شیراز و آثار باستانی آن بیان کرد. 
رییس مجلس نمایندگان کنیا همچنین از مهمان نوازی رییس مجلس شورای اسلامی، مسوولان ایرانی و دولت و ملت ایران تشکر و قدردانی کرد. 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین