کد خبر: ۱۰۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
وزیر مشاور امارات در امور خارجه به تصمیم جدید قطر برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران واکنش نشان داد.
ناطقان: انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به تصمیم قطر برای از سرگیری روابط دیپلماتیک با ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: بحران قطر امری قابل پیش‌بینی بود که در خلیج (فارس) به وجود آمد، حتمیت آن آشکار بود اگرچه زمان آن مشخص نبود و رویکردها و سوء مدیریت دوحه دلیل طولانی و عمیق شدن آن است.

وی افزود: وقتی که در این بلای معروف به بحران قطر دنبال جوانب مثبت می‌گردیم چیزی جز شفافیت نمی‌یابیم، زیرا اظهارات و سیاست‌ها واضح و آشکار شد.

قرقاش در ادامه نوشت: مدیریت قطر برای بحران به سوء تدبیر شناخته شد، جستجو درباره سود رسانه‌ای بر آن غالب شد و بعد استراتژیکی و منافع قطر و ملت آن کشور از آن دور شد.

این وزیر اماراتی همچنین نوشت: قطر با سوزاندن پل‌ها، از دست دادن حاکمیت و فرار به جلو بحران را عمیق‌تر کرد و فرصت‌های میانجیگری که ما آرزوی آن را می‌کردیم، از بین برد.

وی مدعی شد: کار عاقلانه نه این است که با مسائل پیرامون خود برای حل بحران بطور جدی تعامل کنی اما دوحه با اعلام رویکردهایش در مورد ایران و یمن گرفتاری‌اش را بیشتر کرد.

دولت قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که کشور قطر تصمیم گرفته تا سفیر خود را برای از سرگیری ماموریت دیپلماتیکش به تهران بازگرداند.

جمهوری اسلامی ایران نیز از این تصمیم قطر استقبال کرد و اعلام کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر گام سازنده و مثبت هماسایگان برای بهبود و ارتقای روابط مابین همواره استقبال کرده و بدان ارج می‌نهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین