کد خبر: ۱۰۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیامی ضمن تبریک انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران، تأمین زیرساخت‌های فرهنگی را از جمله وظایف شهرداری ها برشمرد.
ناطقان: در پیام تبریک سیدعباس صالحی خطاب به نجفی آمده است:
"انتخاب شایسته‌تان را به‌عنوان شهردار تهران از سوی نمایندگان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر تهران تبریک می‌گویم و امیدوارم حضور جنابعالی که تجربه طولانی و موثر خدمت در عرصه های فرهنگی را در کارنامه درخشان خود دارید در این جایگاه نقطه عطفی برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.همان‌طور که استحضار دارید، شهرداری‌ها در شهرهای بزرگ جهان نه‌تنها مهم‌ترین حامیان راه‌اندازی فضاها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط بخش خصوصی هستند که تأمین زیرساخت‌های فرهنگی نیز برعهده شهرداری‌هاست. در کشور عزیز ما نیز شهرداری‌ها در زمینه تأمین فضاها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعال‌ هستند، اما می‌توان با برنامه‌ریزی‌های مشترک ضمن هم‌افزایی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، عمومی و بخش خصوصی در حوزه فرهنگ، هم به گسترش فضاهای فرهنگی و هنری توسط مردم کمک کرد و هم به افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری.حمایت از راه‌اندازی سینما، سالن نمایش، سالن موسیقی، کتابخانه، کتابفروشی، نگارخانه و دیگر فضاهای فرهنگی و هنری توسط مردم با بخشودگی‌ها و تخفیفات لازم، راه‌اندازی موزه‌ در حوزه فرهنگ و هنر، حمایت از فضاهای فرهنگی و هنری موجود، حمایت از نهادهای غیردولتی حوزه فرهنگ و هنر و مشارکت این نهادها در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، و .....از جمله برنامه‌هایی است که می‌توان به طور مشترک توسط این وزارت‌خانه و شهرداری تهران آن‌ها را دنبال کرد.لذا پیشنهاد می‌کنم برای تدوین برنامه‌ها و اقدام‌های مشترک، شورایی متشکل از نمایندگان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار محترم تهران تشکیل شود.

برای جنابعالی در ایفای این مسئولیت خطیر از درگاه خداوند متعال آرزوی توفیق می نمایم."

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین