کد خبر: ۱۰۵۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
ربیعی با بیان اینکه سرمایه‌ها و دارایی‌ها نباید توسط کسی به فروش برود و دارایی‌های آذراب باید حفظ شوند، افزود: با همکاری دو بانک امروز مسئله معوقات کارگران حل شد و تا سامان یافتن کلیه موارد قطعا در استان خواهم بود.
ناطقان: علی ربیعی در جمع کارگران آذراب افزود: کارخانه محلی برای همبستگی اجتماعی است و باید امنیت روانی کارگران در این محیط تامین شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط سختی را سپری می کنیم اما در این شرایط هم باید امنیت درستی برای کارگران رقم بخورد اظهار کرد: رویکرد دولت ادامه مسیر با تاکید بر عقلانیت و سخت کوشی است.

ربیعی با تاکید بر اینکه دسترسی به کار باید برای همگان فراهم باشد اظهار کرد: دولت دوازدهم در کنار شماست و امید است مسیر را در کنار یکدیگر به درستی طی کنیم.

وی افزود: امروز برای هماهنگی دو بانک جهت پرداخت حقوق کارگران انرژی عظیمی صرف شد اما کار به سرانجام رسید.

ربیعی اظهار کرد: بزرگترین لطمه ای که به آذراب وارد شد از نیروی کار و سهم تولید و نبود یا عقب ماندگی تکنولوژی نبود، این شرکت دچار سیکلی معیوب شد که چرخه نابسامانی را رقم زد.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله آذراب اینست که نتوانستیم با همفکری مدیریت هماهنگی را جلو ببریم گفت: آذراب ظرفیت راه اندازی صنایع پایین دستی را دارد و نباید خود به صنعت پایین دستی تبدیل شود.

ربیعی اظهار کرد: این سیکل معیوب از دهه ۸۰ آغاز شد اما ما به عنوان بخش دولتی مسئولیم و باید با حمایت، تسهیل گری و دخالت به موقع مسیر درست را ایجاد کنیم.

وی افزود: با همفکری مسئولان و وزرا در بخش های کوتاه، میان و بلندمدت تصمیم گیری‌هایی صورت گرفت و پروسه دو ماهه تصمیم گیری‌ها را صبح امروز سامان دادیم.

ربیعی با بیان اینکه سرمایه‌ها و دارایی‌ها نباید توسط کسی به فروش برود و دارایی‌های آذراب باید حفظ شوند، افزود: با همکاری دو بانک امروز مسئله معوقات کارگران حل شد و تا سامان یافتن کلیه موارد قطعا در استان خواهم بود.

وی مدیریت اطمینان بخش را لازمه کار شرکت عنوان کرد و افزود: امروز سرپرست آذراب تعیین شد و در مجمع عمومی که ۱۵ مهر برگزار می شود تصمیم گیری در خصوص مدیرعامل انجام می شود.

ربیعی گفت: از امروز در قالب مصوبه دو وزیر صنعت و تعاون بر عملکرد شرکت نظارت مستقیم خواهیم کرد و با مذاکره با سرپرست وزارت نیرو و خریداران، تضمین سفارش کار آذراب را پیگیری می کنیم.

وی چشم انداز وزرای صنعت و تعاون و مجموعه استان را تضمین تولید برای پنج سال آینده دانست و افزود: پرداخت معوقات از فردا آغاز می شود.

ربیعی با تاکید بر اینکه امروز نیاز به آمادگی برای تولید داریم، بر لزوم حسابرسی و مدیریت منابع به منظور دستیابی به شرایط اطمینان بخش تاکید کرد و افزود: این بخش را رها نمی کنیم.

وی به تمدید دفترچه تامین اجتماعی کارگران اشاره کرد و گفت: معاون روابط کار وزارت تعاون موضوع طبقه بندی مشاغل را به عنوان یکی از دغدغه های کارگران پیگیری می کند.

ربیعی درباره قراردادهای کارگران و مشکلات آنان در این زمینه گفت: این مسئله جزو اولویت‌های برنامه میان مدت است و در حال حاضر اولویت اصلی را بر روی پرداخت معوقات قرار داده ایم.

او با ابراز ناراحتی از اتفاقات اخیر گفت: امنیت شغلی و روانی لازمه فعالیت کارگران است البته ملاحظات امنیتی و اجتماعی نیز باید در نظر گرفته شود.

ربیعی با بیان اینکه قطعا دلجویی از کارگران کافی نیست افزود: در صورت امکان به کارگران آسیب دیده سرکشی خواهم کرد.

وی اظهار کرد: امید است به سمت آیین نامه‌هایی برویم که براساس آن درون کارخانه همچون خانه کارگر بوده و امینت کارگر در آن حفظ شود.

وی در ادامه از خط تولید آذراب بازدید کرد و پس از آن راهی شرکت هپکو شد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین