کد خبر: ۱۰۶۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید از آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا انتقاد کرد.
ناطقان: به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ استیو بنن -استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید- هشدار داد اگر دونالد ترامپ -رئیس جمهور آمریکا- پس از حادثه تیراندازی دسته جمعی در لاس وگاس درباره قوانین مربوط به حمل اسلحه در آمریکا تجدید نظر نکند، «پایان همه چیز» برای او خواهد بود.

بنن در مصاحبه با پایگاه خبری اکسوس گفت: رئیس جمهور ترامپ باید دست از حمایت قانون حمل سلاح بردارد در غیر این صورت همه چیز برای او به پایان خواهد رسید.

استیو بنن معتقد است هواداران اصلی رئیس جمهور میلیاردر  آمریکا در صورت تکرار حوادثی مشابه تیراندازی مرگبار در لاس وگاس و بی توجهی وی به قوانین مربوط به حمل سلاح، واکنش نشان خواهند داد.

راجر استون –دیگر مشاور سابق ترامپ- نیز پیش از این به اکسوس گفته بود  حمایت ترامپ از قانون حمل اسلحه باعث می شود طرفدارانش او را دیوانه بدانند و خودش (ترامپ) این را می داند.

پس از حادثه تیراندازی در لاس وگاس دموکرات های آمریکا خواستار اصلاح قانون حمل اسلحه شدند. حزب جمهوری خواه همواره حامی قانون آزادی مالکیت و حمل سلاح بوده و ترامپ نیز به عنوان منتخب این حزب پیش از این اعلام کرده بود که هرگز درصدد نقض قانون حمل اسلحه نیست و از آزادی حمل سلاح و حق دفاع از خود حمایت می کند.

او در فوریه سال جاری میلادی با امضای یک دستور اجرایی، قانونی درباره حمل اسلحه که در دولت اوباما  تصویب شده بود را لغو کرد. به موجب  آن قانون خرید سلاح برای 75 هزار نفر از مردم آمریکا که از اختلالات روانی رنج می بردند، ممنوع بود.

چندی پیش نیز یکی از رسانه های آمریکا اعلام کرد همزمان با رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا، انجمن ملی سلاح بیش از 30 میلیون دلار به ستاد انتخاباتی ترامپ صرفا به خاطر حمایت وی از آزادی حمل سلاح کمک کرد.

سخنگوی کاخ سفید در جلسه امروز، به انتقاد عده ای از آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا و مرتبط دانستن آن با حادثه خونین لاس وگاس واکنش نشان داد و گفت: هنوز خیلی زود است درباره این مسائل صحبت شود. دونالد ترامپ نیز صحبت درباره قوانین مربوط به حمل اسلحه را به آینده موکول کرد.

بامداد دیروز بر اثر تیراندازی در لاس وگاس آمریکا 59 نفر کشته و 527 تن زخمی شدند.

پلیس لاس وگاس یک مرد 64 ساله به نام «استفن پادوک» را به عنوان مظنون اصلی تیراندازی مرگبار در کنسرت این شهر معرفی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین