کد خبر: ۱۱۲۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
بیشتر افراد برای کاهش وزن به سراغ رژیم‌های لاغری یا تمرین‌های ورزشی سنگین می‌روند در صورتی که می‌توانند با رعایت راهکار‌هایی به وزن دلخواه خود برسند.
ناطقان: برای حفظ تناسب اندام و کاهش وزن می‌توانید از پیاده‌روی کمک بگیرید. برای لاغرشدن تنها با راه رفتن، لازم نیست مسیر‌های طولانی را پیاده راه بروید بلکه لازم است هوشمندانه راه بروید.

از جمله ترفند‌های فوق العاده کارساز برای لاغری با استفاده از راه رفتن می‌توان موارد زیر را نام برد.

۱-کفش مناسب انتخاب کنید. زمانی می‌توانید بهترین نتیجه را از پیاده روی به دست آورید که کفش ورزشی مناسب فصل به پای داشته باشید. پیاده روی با کفش‌های رسمی و یا پاشنه بلند افزون بر بی اثر شدن این ورزش سبب کمردرد و تاول پا نیز می‌شود.




چگونه با پیاده روی لاغر شویم؟


۲-پس از تمام شدن پیاده‌روی روزانه خود چای سبز بنوشید. چای سبز سرشار آنتی اکسیدان‌های مفید برای بدن است و به ترمیم عضله‌های بدن، از بین بردن کالری‌های اضافی، شادابی پوست و حفظ الکترولیت بدن کمک می‌کند.

۳-در زمان پیاده‌روی می‌توانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش کنید، برای این کار لیستی از آهنگ‌های شاد آماده کنید و بر روی دستگاه پخش کننده دستی با خود حمل کنید. البته صدای موسیقی نباید به اندازه‌ای باشد که تمرکز شما بر محیط اطراف را از بین ببرد.


۴-مسیر پیاده‌روی خود را تعیین و بازه زمانی مشخصی برای آن در نظر بگیرید. انجام پیاده‌روی در زمانی که دچار استرس و نگرانی هستید یا با عجله می‌خواهید به مقصدی برسید فایده چندانی در کاهش وزنتان ندارد و تنها سبب افزایش هیجان شما می‌شود.

۵-سعی کنید به صورت گروهی به انجام ورزش و حتی پیاده‌روی بپردازید. یافته‌های جدید نشان می‌دهند که انجام ورزش گروهی اثر بیشتری بر سلامت بدن و کاهش وزن دارد.



۶-با خوشحالی به انجام ورزش و پیاده روی بپردازید و از این کار لذت ببرید. خوشحال بودن و خندیدن در زمان انجام ورزش سبب افزایش اثربخشی این کار به میزان ۲۰ درصد می‌شود.


۷-بسته به زمانی که به انجام ورزش و پیاده‌روی می‌پردازید قبل از آن وعده غذایی مصرف کنید. پیاده‌روی یا ورزش در زمانی که گرسنه هستید سبب کاهش انرژی، احساس خستگی و بی انگیزگی در انجام این کار می‌شود.


در زمان صبح صبحانه کامل و مغذی مصرف کنید، در پیاده روی بعد ازظهر 2 ساعت پس از صرف غذا مقداری دانه آجیل یا شکلات تلخ مصرف کنید و پیاده روی شب را پس از صرف شام سبک انجام دهید.

۸- در زمان پیاده‌روی به انجام ورزش‌های کششی و پرش نیز بپردازید، این کار سبب افزایش میزان سوخت کالری‌های اضافی در بدن شما می‌شود.

۹-برای افزایش انرژی، جلوگیری از کم آبی بدن و توان بیشتر برای ادامه ورزش در زمان پیاده‌روی همراه با خود آب، آب میوه یا آب سبزی‌های تازه به همراه داشته باشید. نوشیدن آب سبب تنظیم الکترولیت بدن و جلوگیری از کم آبی بدن به دلیل تعریق می‌شود.


۱۰- در کنار پیاده روی رژیم غذایی سالمی داشته باشید، از خوردن فست فود، غذا‌های فرآوری شده، تنقلات، شیرینی و نوشابه‌های شیرین گاز دار خودداری کنید و آن‌ها را با میوه و سبزی تازه، لبنیات، غلات و حبوبات و پروتئین کم چرب جایگزین کنید.


۱۱- با رعایت رژیم غذایی سالم می‌توانید به وزن ایده آل خود برسید، مصرف پودر‌های بدن سازی توسط آقایان بدون مشاوره با متخصص و به میزان زیاد پس از ورزش و پیاده روی می‌تواند سبب آسیب دیدن بدن آن‌ها و بروز مشکلات متابولیسمی شود.

۱۱- بهترین زمان برای پیاده‌روی درهر فصل از سال، در روز و زیر نور خورشید است تا افزون بر تناسب اندام و لاغری، ویتامین D. مورد نیاز بدنتان را نیز دریافت کنید. پیاده‌روی زیر نور خورشید همچنین سبب جلوگیری از ابتلا به افسردگی و اختلال‌های روانی در افراد می‌شود.


۱۲-از وسایلی، چون مچ بند‌های هوشمند گام شمار که ضربان قلب را نیز اندازه گیری می‌کنند استفاده کنید و به این ترتیب میانگین گام‌های طی شده روزانه خود را به دست می‌آورید.

تاثیر پیاده روی در کاهش وزن
۱۳- اگر زمان کافی برای پیاده‌روی ندارید، از هر فرصتی برای راه رفتن استفاده کنید. به جای آسانسور از پله استفاده کنید و مسیر‌های کوتاه را به جای ماشین پیاده طی کنید.


با رعایت راهکار‌های فوق و انجام پیاده روی روزانه و مستمر به تناسب اندام مورد نظر خود دست پیدا می‌کنید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین