کد خبر: ۱۱۲۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
راكوتان یا ایزوترتینوئین دارویی برای درمان آكنه یا جوش پوستی شدید با عوارض بسيار است که بايد بيشتر با اين دارو آشنا شد.
ناطقان: راكوتان یا ایزوترتینوئین دارویی برای درمان آكنه یا جوش پوستی شدید است كه به صورت كپسول خوراكی عرضه می شود و از مشتقات ویتامین آ است كه به صورت طبیعی با میزان خیلی كم در بدن انسان وجود دارد. 

 این دارو از طریق كاهش چربی پوست (وادار كردن غده های چربی پوست به كم كردن تولید چربی) باعث كم شدن آكنه در پوست می شود تصریح كرد: این دارو عوارضی دارد. لذا نباید آن را به صورت خودسرانه مصرف كرد.

عوارض چشمی شامل خشكی چشم، كدورت قرنیه و كاهش دید شب كه معمولاً با قطع دارو بهبود می یابد، خشكی لب كه مهمترین عارضه آن است و با استفاده از كرم های چرب كننده رفع می شود، خشكی دهان و بینی كه می توان از قطره چشمی و كرم داخل بینی استفاده كرد از مهمترین عوارض راكوتان است.

روآکوتان می تواند منجر به بروز افسردگی، سایکوز و به صورت نادر تفکر خودکشی یا مبادرت به خودکشی شود. مکانیسم این وقایع هنوز شناخته نشده است. چنانچه این علایم، حین روآکوتان تراپی آشکار شوند، تنها قطع دارو کافی نیست و باید ارزیابی بیشتری صورت گیرد
در صورت بروز علائم زير دارو را قطع كرده و پزشک خود را در جریان بگذارید:

• حالت تهوع

• استفراغ

• سردرد شدید و مزمن

• تاری چشم و اختلال در بینایی

• احساس افسردگی شدید

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین