کد خبر: ۱۱۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
در چهارمین روز پس از وقوع زلزله در کرمانشاه هم‌چنان امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده ادامه دارد و مسئولان از ارسال کمک‌های نقدی و غیرنقدی خبر می‌دهند به‌نحوی که قائم‌مقام شهرداری کرمانشاه از ارسال کمک‌های مردمی به عمق روستاهای آسیب‌دیده خبر می‌دهد.
ناطقان: ارسال 700 تن اقلام ضروری به مناطق زلزله‌زده

شهردار کرمانشاه گفت: طی سه روز پس از حادثه زلزله بیش از ۷۰۰ تن کمک غیرنقدی مردم کرمانشاه جمع‌آوری و به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

به گزارش ایسنا، «آرش رضایی» اظهار کرد: تاکنون بیش از ۶۳ محموله کمک‌های غیرنقدی شامل مواد غذایی و آذوقه، پوشاک و وسایل و اثاثیه به مناطق آسیب‌دیده ارسال شده است.

وی با قدردانی از همت والای مردم کرمانشاه در کمک به هم‌استانی‌های خود، گفت: مردم با غیرت کرمانشاه در این مدت در چهار مرکز جمع‌آوری کمک‌های غیر نقدی که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برپا شده، بیش از ۳۲۰ هزار بطری آب معدنی، 14 هزار و 500 تخته پتو، ۸۵ هزار کنسرو و مربا، ۷۲۰ تخته چادر مسافرتی، مقدار قابل توجهی زیرانداز، لباس گرم، دارو و لوازم بهداشتی به هم استان های خود در سرپل ذهاب، قصر شیرین، ثلاث باباجانی، ازگله و سایر مناطق آسیب دیده اهدا کردند.

شهردار کرمانشاه به کمک یک میلیارد ریالی شورای اسلامی شهر کرمانشاه و تهیه اقلام مورد نیاز زلزله‌زدگان در روز اول اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری کرمانشاه با تمام توان در کنار هم استانی های خود خواهد بود.

رضایی با تشکر از همکاری تشکل‌های مردم نهاد و تشکیلات حامیان مردمی دولت در استان در این زمینه افزود: تلاش ما تا حد ممکن ادامه خواهد داشت.

راه‌اندازی مهدکودک سیار در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با تأکید بر این‌که مددجویان بهزیستی توان پرداخت اقساط ندارند، گفت: باید از طریق جذب کمک‌های مردمی برای این افراد خانه بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، «امید قادری» در جمع خبرنگاران با تأکید بر این‌که ستاد بحران باید مددجویان بهزیستی را ویژه ببینند، اظهار کرد: مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله‌زده یا در واحدهای مسکن مهر شهرها ساکن بوده که همگی آنها ویران شده و یا در روستاها و خانه‌های روستایی سکونت داشته‌اند که در این صورت هم خانه‌های آن‌ها ویران شده است.

قادری با بیان این‌که مددجویان بهزیستی توان بازپرداخت اقساط تسهیلات پرداختی جهت ساخت خانه‌هایشان را ندارند، خاطرنشان کرد: مددجویان بهزیستی برای ساخت مسکن نیاز به کمک‌های بلاعوض دارند که باید با جذب کمک‌های مردمی نسبت به ساخت خانه برای این مددجویان اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به لزوم اسکان اضطراری مددجویان بهزیستی در چادرها تصریح کرد: باید ظرف یکی دو ماه آینده برای اسکان موقت این مددجوها در کانکس و نهایتاً اسکان دائم آن‌ها با استفاده از کمک‌های بلاعوض اقدام کرد.

قادری در ادامه با بیان این‌که تا آخر در کنار مددجوها خواهیم بود، افزود: آن‌ها را تا اسکان یافتن دائم تنها نخواهیم گذاشت.

وی گفت: در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه پیش از وقوع زلزله ۸۲۳۰ معلول و ۴۳۰۰ مددجوی حمایتی داشتیم.

وی با بیان این‌که این زلزله قریب ۱۰ هزار مجروح داشته، گفت: بر اساس برآوردهای اولیه تاکنون حدود ۹۶ معلول جدید ناشی از حادثه زلزله به مجموعه معلولین شهرستان‌های زلزله‌زده اضافه شده است.

قادری گفت: در اسرع وقت و پس از ترخیص مصدومان از بیمارستان نسبت به تشکیل کمیسیون پزشکی برای تائید معلولیت این افراد جهت تأمین نیازهای مختلف بهداشتی، کمک توانبخشی و تغذیه ای آنان اقدام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی برای تامین تجهیزات مورد نیاز معلولین نداریم، گفت: در حال حاضر فقط بیش از ۲۰۰ ویلچر آماده برای در اختیار معلولین گذاشتن داریم.

وی با اشاره به اعزام هشت تیم اورژانس اجتماعی به چهار نقطه شهری و ۱۲ روستا در مناطق زلزله‌زده گفت: تاکنون ۱۵۰۰ مورد خدمات مددکاری توسط این تیم‌ها به زلزله‌زدگان ارائه شده است.

قادری با اشاره به شناسایی هشت کودک بی‌سرپرست در مناطق زلزله‌زده گفت: همه این کودکان تحویل خانواده و یا اقوامشان شده‌اند و هیچ کودکی با شرایط واگذاری در مناطق زلزله‌زده شناسایی نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در صددیم ظرف دو روز آینده مهدکودک سیار را در مناطق زلزله‌زده راه‌اندازی کنیم که در این راستا از کانکس اهدایی کانون مهدهای استان استفاده خواهد شد.

کمک‌های مردمی را به عمق روستاهای آسیب‌دیده می‌بریم

قائم مقام شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: تمهیداتی در چهار شهر تازه آباد ثلاث، ازگله، سرپل ذهاب و قصرشیرین اندیشیده و اکیپ‌هایی مستقر کرده‌ایم تا کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده را به عمق روستاها و به دست روستائیان آسیب‌دیده برسانیم.

به گزارش ایسنا، «مهدی عبدالمالکی» با اشاره به این‌که با اعلام نیاز برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، از صبح روز بعد از وقوع زلزله چهار پایگاه برای جمع‌آوری و اعزام کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان در پارک شاهد و سه فرهنگسرای شهرداری دائر کردیم، افزود: مردم نوع‌دوست کرمانشاه از همان ابتدا اقلامی مثل چادر، پتو، کنسرو، البسه گرم، آب معدنی، زیرانداز، پوشاک و... تحویل پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی شهرداری کردند و این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به این‌که کمک‌های جمع‌آوری شده بلافاصله و به دفعات در طول روز آماده‌سازی و بارگیری و به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود، یادآور شد: با توجه به بارندگی‌های پیش رو نیاز است وسایلی متناسب با شرایط مانند نایلون رولی و وسایل گرمایشی به کمک‌ها اضافه شود.

عبدالمالکی با اشاره به ابعاد وسیع آسیب و تخریب مناطق مسکونی، نیازهای آسیب‌دیدگان را بسیار زیاد برشمرد و افزود: شیرخشک، پوشک و پماد بچه، شیشه شیر، البسه گرم از جوراب و کلاه و دستکش گرفته تا سایر البسه گرم و زمستانی، گاز پیک نیکی، زیرانداز، نان لواش بسته‌بندی شده، خرما و مواد خوراکی مورد نیاز است.

قائم مقام شهردار کرمانشاه با قدردانی از نوع‌دوستی و حس انسان‌دوستی همه هموطنان ایرانی، گفت: همه ایران یک خانواده است و مردم ثابت کرده‌اند مردم استان کرمانشاه تنها نیستند.

قادری یادآور شد: تاکنون کمک‌هایی به ارزش ۳۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از طریق مراکز جمع‌آوری کمک‌های بهزیستی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه کمک شده است.

مناطق زلزله‌زده هفته آینده بارانی است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: مناطق زلزله استان اوایل هفته آینده باران و کاهش دمای روزانه را خواهند داشت.

«علی محمد زورآوند» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: از روز یکشنبه (28 آبان) موج ناپایداری وارد جو استان می‌شود که باعث بارندگی و کاهش دمای روزانه در استان خواهد شد.

وی اوج فعالیت این سامانه را مربوط به روزهای دوشنبه تا چهارشنبه دانست و خاطرنشان کرد: این سامانه باعث بارندگی و کاهش دمای روزانه خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کرمانشاه برای مناطق زلزله‌زده از جمله ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب نیز بارندگی را پیش‌بینی کرد و یادآور شد: در این مناطق نیز کاهش دمای روزانه را خواهیم داشت.

زورآوند در خصوص آخرین وضعیت دمای هوای مناطق زلزله زده نیز خاطرنشان کرد: دمای هوا امروز(پنجشنبه) در گرم‌ترین ساعت در سرپل ذهاب به 26 درجه سانتی‌گراد و امشب نیز در سردترین ساعت به هشت درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. پیش‌بینی می‌شود دمای سرپل ذهاب روز شنبه نیز در گرمترین ساعت به 27 درجه و در سردترین ساعت 10 درجه سانتی‌گراد برسد.

وی یادآور شد: ثلاث باباجانی نیز امروز در گرمترین ساعت به 22 درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعت به شش درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. شنبه هفته آینده نیز دما در گرمترین ساعت در ثلاث باباجانی به 23 درجه و در سردترین ساعت به 9 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

به گفته این مسئول، از روز یکشنبه دمای روزانه در این مناطق کاهش می‌یابد.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین